اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارائه مباحث اخلاقی و تربیتی اهل بیت(ع)

سومین جلد کتاب «همسران شایسته» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: سومین جلد کتاب «همسران شایسته» (سیره تربیتی و اخلاقی اهل بیت در خانه و خانواده) به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

سومین جلد کتاب «همسران شایسته» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب همسران شایسته از سری کتاب‌های سیره اخلاقی و تربیتی پیامبر و اهل بیت(ع) درباره خانه و خانواده پژوهشی در چهار فصل تدوین شده است.

هدف اصلی نویسنده این کتاب ارائه سیمایی روشن از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در ارتباط با همسران در زمینه مسائل اخلاقی و تربیتی است که در چکیده کتاب به آن اشاره شده است.

این کتاب با بهره‌گیری از منابع دینی به سیره رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) به پرسش‌هایی در زمینه فلسفه تشکیل خانواده، معیارهای انتخاب همسر، ازدواج به هنگام، مهرورزی و خوش‌‌خلقی پاسخ داده است.

فصل نخست این کتاب مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده بوده که موضوعاتی در زمینه اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام، آثار و برکات تشکیل خانواده، کسب تجربه، آرامش، مودت و رحمت، پاسخ به نیازهای مادی و معنوی، رضا و خوشنودی خداوند در تولید نسلی پاک و تربیت فرزندان پاک و صالح در این فصل مطرح شده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان انتخاب همسر به مباحثی مانند اهمیت و دقت در انتخاب همسر، شاخص‌ها و معیارهای انتخاب همسر و ازدواج فامیلی می‌پردازد.

در فصل سوم موضوعاتی در زمینه مراسم ازدواج، تدارک منزل، تزیین اتاق عقد و خانه عروس و داماد، دعا، ولیمه، جهیزیه و مهریه تبیین شده است.

در فصل چهارم به بایسته‌های اخلاقی در روابط همسران اشاره شده که عشق و محبت همسر، اهمیت و جایگاه محبت به همسر، آثار و برکات ابراز محبت به همسر و شیوه‌های ابراز محبت به همسر مطرح می‌شود.

در بخشی دیگر از این فصل به تبیین اکرام و احترام به شخصیت همسر، خوش‌اخلاقی و خوش‌رفتاری با همسر و شیوه‌های مختلف خوش‌رفتاری با همسر پرداخته شده است.

کتاب همسران شایسته (سیره تربیتی و اخلاقی اهل بیت در خانه و خانواده) از سوی حجت‌الاسلام اسدالله صوفی در 560 صفحه تألیف شده که با قیمت 15 هزار تومان و تیراژ هزار عدد به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول