اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‎الله علوی‎گرگانی:

مسجد جامع گرگان میراث معنوی مردم استان است + عکس

خبرگزاری فارس: آیت‎الله علوی‎گرگانی گفت: مسجد جامع گرگان با قدمتی 800 ساله که به دوران سلجوقی برمی‎گردد، میراث معنوی و گنجینه معرفتی عمیق برای مردم گرگان است.

مسجد جامع گرگان میراث معنوی مردم استان است + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مراسم آیین بازگشایی درب شمالی مسجد جامع گرگان با حضور حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی و حضرت آیت‎الله محمد میبدی و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان ظهر امروز در مکان مسجد جامع گرگان برگزار شد.

مرجع تقلید جهان اسلام در این مراسم گفت: مسجد جامع گرگان با قدمتی 800 ساله که به دوران سلجوقی برمی‎گردد، میراث معنوی و گنجینه معرفتی عمیق برای مردم گرگان است و لازم است در راستای حفظ آن همگان بکوشند.

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ضمن تشکر از فعالیت‎ها و مرمت‎های صورت گرفته توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان اظهار داشت: لازم است مناره تاریخی مسجد جامع توسط حفاظی محصور شود تا به آن آسیب نرسد.

وی تصریح کرد: همچنین اگر چراغ گردان قرمز رنگی شب‎ها بر فراز آن روشن باشد می‎تواند خطر برخورد هواپیما و بالگردها را کاهش دهد.

علوی‌گرگانی همچنین از نگهداری درب‎های مسجد توسط نرده‎های محافظ خبر داد و گفت: با توجه به فصل زمستان و رطوبت لازم است دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی مسجد جامع حیات دوباره‎ای به این مسجد داده و امیدواریم بتوانیم از این گوهر زیبا در دل گرگان پاسداری کنیم.

علوی‌گرگانی گفت: این مراسمات در جاودانگی و استمرار حرکت عاشورایی نقش مهمی دارند و می‎توانند ضامن بقای این حادثه مهم شوند.

 

 

میراث فرهنگی مسجد را صادر کند

آیت‎الله محمد میبدی رئیس حوزه علمیه رضویه گرگان در این همایش گفت: میراث فرهنگی با این حرکت خود مسجد را صادر می‎کند و حفظ و مرمت مسجد یعنی حفظ فرهنگ اسلام و آیین پیامبر (ص) و لذا جا دارد بنده از زحمات این سازمان تشکر کنم چرا که مسجد در صدور اسلام و فرهنگ اسلامی نقش مهم و مؤثری دارد.

رونمایی از آیین چهل منبر و علم‎بندان

در این مراسم همچنین از دو آیین قدیمی گرگان یعنی چهل منبر به دست آیت‎الله میبدی رئیس حوزه علمیه رضویه گرگان و مراسم علم‎بندان به دست آیت‎الله علوی‌گرگانی رونمایی شد.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول