اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قیروکارزین در مجلس:

هوش ایرانی مستحق رتبه‌های بالاتر علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هوش سرشار ایرانی مستحق رتبه‌های بالاتر علمی در جهان است و دانشگاه باید برای ایجاد خودباوری و تولید علم و ارتقای این رتبه تلاش کند.

هوش ایرانی مستحق رتبه‌های بالاتر علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، نادر فریدونی عصر امروز در جلسه معرفی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین که با حضور  مدیر فرهنگی دانشجویی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد و امام جمعه قیروکارزین، فرماندار و سایر مسئولان محلی این شهرستان همراه بود اظهار داشت: تمام پیشرفت‌های کشور در نتیجه رشادت‌های رزمندگان و شهدایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و به تاسی از حرکت خونین عاشورا به میدان رفتند.

وی معلمان را از بزرگان هر کشور دانست و افزود: مقوله علم و تعلیم و تربیت امروز برگرفته از مکتب دانشمندان بزرگ این سرزمین برای آبادانی آن بوده و هر جامعه پیشرفت خود را مدیون معلمان، اساتید و فرهنگ و تمدن خود است چرا که یک جامعه توسط اساتید پایه‌ریزی می‌شود.

فریدونی اضافه کرد: اگر دانشگاه به وظایف خود عمل نکند و در صدد حل و بهبود وضعیت آموزشی و رسیدگی به مشکلات دانشجویان بر نیاید با مشکلات بسیاری در کشور رو به رو می‌شویم.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند با بیان این که معلمان در مسیر پویایی استعدادهای موجود کشور قدم بر می‌دارند بیان داشت: نظام اسلامی از دانشگاه انتظارات بسیاری دارد و طبق فلسفه بنیادین علم و تربیت باید نظام آموزشی کشور انسان‌هایی متحول، متفکر، اسلام‌خواه، خودباور، ایثارگر، بسیجی و نیک‌اندیش را پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای در حال توسعه 56 درصد ذخایر و منابع فیزیکی را در برابر 44 درصد منابع و استعدادهای انسانی در اختیار دارند تصریح کرد: این تقسیم‌بندی در کشورهای پیشرفته که دارای 33 درصد ذخایر و منابع فیزیکی در برابر 67 درصد ذخایر، منابع و استعدادهای انسانی هستند نشان از حرکت علمی و استفاده از استعدادهای انسانی در این کشورهاست.

فریدونی با بیان اینکه با توجه به هوش سرشار جوانان ایرانی به جایگاه در خور و شان خود از نظر علمی در جهان نرسیده‌ایم ابراز داشت: باید تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود به کار بندیم تا با خودباوری و حرکت در راستای تولید علم، خود را به جایگاهی که حق و مطلوب ماست برسانیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تغییرات را به معنای ضعف مدیران پیشین ندانست و گفت: بهره‌گیری از استعدادهای مختلف و فکرهای تازه همراه با انگیزه‌های کاری سبب پیشرفت و توسعه می‌شود و همگی باید تلاش کنیم در راستای افزایش شعور و شادابی دانشجویان و حرکت آنان در مسیر پاسداشت ارزش‌های اسلامی قدم برداریم.

به گزارش فارس، در این مراسم علی فرزادیان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین معرفی و از زحمات غلامحسین مرادی رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/ 2448‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول