اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کردستان خبر داد

شرکت 110 عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کردستان در ضیافت اندیشه

خبرگزاری فارس: رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کردستان گفت: بالغ بر 110 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در طرح ضیافت اندیشه اساتید شرکت کردند.

شرکت 110 عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کردستان در ضیافت اندیشه

حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه ارتقای دانش‌افزایی اساتید بوده و با برگزاری این طرح اساتید اطلاعات دینی خود را به‌روز کرده و قادر خواهند بود که به سئوالات دینی دانشجویان پاسخگو باشند.

وی در مورد نقطه قوت برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های استان کردستان بیان داشت: حضور اساتید در کنار هم در قالب شرکت در بحث‌های دینی موجب ایجاد نشاط خوبی در اساتید استان شده است.

وی افزود: برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در واقع محکی برای اساتید است که یک ارزیابی از خودشان داشته باشند که تا چه اندازه در زمینه دینی اطلاعات دارند و با این طرح امکانی فراهم می‌شود تا اساتید بتوانند در مورد آنچه در حوزه دین در محافل دینی و در سطح وسیع جهانی مطرح می‌شود اطلاعاتی به دست آورند.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این طرح ایجاد همبستگی بین اساتید در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه و تقویت این فعالیت‌ها است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه بین ارتقای دانش دینی و تزکیه و تقوا رابطه تنگاتنگی وجود دارد گفت: همچنانکه در قرآن گاهی علم مقدم بر تزکیه و گاهی تزکیه مقدم بر علم است، معرفت‌افزایی و ارتقای سطح دانش دینی اساتید ضروری بوده و از این رو عناوین این طرح در سه بخش حکومت دینی، فلسفه علم و فرهنگ و تمدن اسلامی تدوین شده است.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی در مورد علت برگزاری این طرح در ماه محرم گفت: برای اینکه دوستان شرکت‌کننده بتوانند از فضای محرم بهره کافی را ببرند و همچنین بتوان از حضور مدرّسین این طرح در سخنرانی‌ها و مراسمات عزاداری بهره ببریم برگزاری این طرح در ماه محرم قرار داده شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان با اشاره به مشکلات پیش روی برگزاری طرح، بیان داشت: اجرای فوق برنامه‌های این طرح  به زمان دیگری موکول شده است که در نظر است که این فوق‌برنامه‌ها در یکی از استان‌هایی که دارای جذابیت بیشتری باشد و به مدد یکی از دانشگاه‌ها برگزار شود.

وی اظهار داشت: با توجه به متفاوت بودن رشته‌های اساتید در فضای دانشگاه، طرح مباحث دینی درقالب یک مدل خاص نتیجه یکسانی برای همه اساتید نخواهد داشت، لذا به نظر می‌رسد در حرکت‌های بعدی اساتید در رشته‌های مختلف تقسیم‌بندی شوند تا سطح بیان و طرح مباحث در کلاس‌ها متناسب با رشته و سطح تحصیلی اساتید شرکت‌کننده در طرح باشد.

شیخ‌الاسلامی در پایان اظهار داشت: این طرح از روز شنبه هفته جاری آغاز شده و امروز به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/79001/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول