اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان سمنان:

مشارکت مردم سمنان در حفاظت از منابع طبیعی افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‏های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ارتقای سطح آگاهی، فرهنگ و مشارکت مردم برای حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی در این استان خبر داد.

مشارکت مردم سمنان در حفاظت از منابع طبیعی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اکرم میرحاج بیان کرد: برنامه‏های ترویجی این اداره کل در بین مردم از طریق اطلاع‏رسانی، ترویج حفظ و نگهداری از عرصه‏های منابع طبیعی، استقبال مردم از طرح همیاران طبیعت و توجه به مسائل منابع طبیعی چشمگیر شده است.

وی افزود: برنامه‏های ترویجی در مدارس و نهادهای دولتی با مشارکت مسئولان آموزش و پرورش و سایر دستگاه‏های اجرایی عملیاتی می‏شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‏های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین اضافه کرد: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‏های سطح استان سمنان مجری برنامه‏های ترویجی هستند و به طور مستقیم با بهره‏برداران و مجریان طرح‏های منابع طبیعی مسائل ضروری را بازگو می‏کنند.

میرحاج با اشاره به اینکه این اداره کل برای آموزش و ارتقای سطح دانش و آگاهی کارکنان خود برنامه‏هایی را در نظر گرفته است، اظهار داشت: این دوره‏های آموزشی شامل مباحث تخصصی جنگل، مرتع و حفاظت و امور اراضی و آبخیزداری و ... مربوط به معاونت‏های فنی، آبخیزداری، حفاظت و امور اراضی، برنامه‏ریزی و پشتیبانی و ادارات زیرمجموعه آنان است که در مراکز آموزشی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور با عناوین مراکز آموزش و توانمندسازی بهره‏برداران منابع طبیعی و آبخیزداری کلارآباد و دکتر جوانشیر (کرج) اجرا می‏شود.

وی تصریح کرد: فعالیت ادارات تابعه برای تحقق اهداف سازمانی بوده و با توجه به محدود بودن نیروی انسانی، اعتبار و امکانات، فعالیت‏ها قابل توجه است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‏های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دوره‏های آموزشی استانی را شامل بهبود مدیریت و برخی دوره‏های تخصصی و همه دوره‏های عمومی و عقیدتی در مرکز آموزش و پژوهش استانداری و مرکز آموزش جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد.

میرحاج از اجرای طرح همیار طبیعت با عضویت اقشار مختلف مردم به ویژه مجریان و بهره‏برداران، اعضای شورای اسلامی و دهیاران خبر داد.

وی گفت: تهیه و چاپ نشریات ترویجی شامل کتابچه، بروشور، پوستر و تراکت برای آموزش اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری و ضرورت حفاظت از آن و ترویج فرهنگ منابع طبیعی را در اولویت برنامه‏ها قرار داده‏ایم.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول