اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفای روستایی زهک خبر داد

تجهیز سیستم کلرزنی تصفیه خانه زهک به دستگاه اسکرابر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آبفای روستایی زهک گفت: سیستم کلرزنی تصفیه خانه زهک به دستگاه اسکرابر تجهیز شد که این سیستم هوای آلوده به کلر را به درون ستون‌های از موانع پی وی سی هدایت می‌کند.

تجهیز سیستم کلرزنی تصفیه خانه زهک به دستگاه اسکرابر

غلامحسین لکزائیان پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دستگاه مذکور دارای بلوور (وکیوم) از جنس پی وی سی فشرده ضد اسید است که هوای آلوده به کلر را به درون ستون‌هایی از موانع پی وی سی هدایت می‌کند و قدرت جذب آن به داخل سود در هر متر مکعب 200 کیلوگرم است.

وی مجهز شدن ساختمان تزریق کلراین تصفیه خانه را به «سیستم اسکرابر» بسیار با اهمیت دانست و افزود: بلوور دستگاه باوکیومی از ارتفاع 40 سانتیمتری هوای آغشته به گاز کلر داخل ساختمان تزریق کلر را از قسمت پایین ستون به درون آن هدایت و پس از برخورد به موانع و محلول 20 درصد آب سود، عبور کرده و کلر موجود در هوا را درون خود جذب می‌کند.

وی بیان کرد: پس از اشباع به‌صورت آب ژاول در مخزن ذخیره می‌شود که می‌توان آن را مصرف و یا تعویض کرد و این دستگاه به‌صورت دستی و اتوماتیک (فرمان ازدتیکتور) کار می‌کند.

لکزائیان پور اعتبار هزینه شده برای خرید و نصب و راه اندازی این دستگاه را مبلغ550 میلیون ریال  عنوان کرد و گفت: امروزه استفاده از پکیج‌های خنثی ساز گاز کلر در کنار پکیج‌های کلرزنی امری ضروری بوده و اکثر تصفیه خانه‌های بزرگ کشور که دارای سیستم تزریق کلر  هستند به اینگونه پکیج‌ها و سیستم های ایمنی گاز کلر مجهزند.

انتهای پیام/75005/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول