اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تشویق به مطالعه کتاب

اجرای طرح «کتاب من» در باغملک آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک از اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح «کتاب من» در باغملک آغاز شد

عبدالرحمان مرادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار داشت: «کتاب من» طرحی است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در همه کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با کشور در کتابخانه‌های عمومی باغملک به اجرا درآمد، افزود: در این طرح کتاب‌های مورد نیاز شهروندان بدون دریافت هیچ هزینه‌ای تامین شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک تصریح کرد: اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با ذکر مشخصات به کتابدار یکی از کتابخانه‌های عمومی سفارش دهند تا در اسرع وقت ظرف حداکثر دو هفته در اختیار آنان قرار گیرد.

وی به بیان نحوه سفارش و تحویل کتاب توسط مخاطبان پرداخت و اظهار داشت: پس از درخواست کتاب موردنظر، کتابدار کتابخانه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه «کتاب من» کتاب مورد درخواست را با مشخصات عضو درخواست کننده ثبت می‌کند.

این مسئول افزود: پس از آن کتاب درخواستی، از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری و به کتابخانه درخواست کننده ارسال می‌شود. پس از رسیدن کتاب به کتابخانه، کتابدار براساس مشخصات ثبت شده مخاطب در سیستم برای دریافت کتاب با عضو درخواست دهنده تماس می‌گیرد و کتاب را در اختیار او قرار می‌دهد.

مرادی‌نیا افزود: کتابخوان می‌تواند برای مدتی کتاب را در اختیار داشته باشد و آن را به کتابخانه برگرداند و اگر هم نیاز به نگهداری آن در خانه داشت می‌تواند مبلغ کتاب را به کتابدار بدهد.

وی ترویج فرهنگ مطالعه، جذب همه اقشار جامعه به کتابخانه‌ها و تامین نیاز مطالعاتی آن‌ها، تقویت منابع کتابخانه‌ها و مجموعه‌سازی با نظر مستقیم اعضای هر کتابخانه را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کتاب من بیان کرد.

انتهای پیام/2247/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول