اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کوثر:

عاشورا حیات طیبه اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر گفت: عاشورا به عنوان یک فرهنگ جاودانه و مستمر حیات طیبه اسلام است که در آن معرفت و بصیرت موج می‌زند.

عاشورا حیات طیبه اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ابوالفضل قهرمان‌نژاد صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نماز ظهر عاشورا در کوثر اظهار داشت: در روز عاشورا اسلام حیاتی دوباره و جانی با طراوت‌تر یافت به طوری که ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحرافات که می‌رفت دامن اسلام را بگیرد ریشه‌کن شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قیام حضرت سید‌الشهدا فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی به معنای حقیقی رشد و نمو یافت و دشمنانی که سعی می‌کردند بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در دین اسلام انحراف، انحطاط و بدعت ایجاد کنند راه به شکست بردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر یکی از جلوه‌های زیبای مکتب حسینی و روز عاشورا را تجلی دو فریضه واجب یعنی نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر توصیف کرد و یادآور شد: در روز عاشورا به معنای حقیقی این دو فریضه احیا شد و جلوه‌ای حقیقی پیدا کرد.

قهرمان‌نژاد از تمام دستجات عزاداری و هیئت‌های حسینی خواست نماز ظهر عاشورا را با شکوه و جلوه‌ای خاص اقامه کنند و به یاد مظلومیت و ندای «هیهات من الذله» امام حسین (ع) برای همیشه اسلام و ریشه‌های ارزشی آن را زنده و بالنده نگه دارند.

این مسئول یکی دیگر از ثمرات قیام تاریخی امام حسین (ع) را خوار و ذلیل شدن تمام ظالمان و مستبدان اعلام کرد و گفت: در تداوم این فرهنگ انقلاب اسلامی نیز در برابر تمام جبهه کفر ایستاده است و اجازه نمی‌دهد کوچکترین خدشه‌ای به صلابت حسینی این ملت وارد شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر بیان داشت: امسال برای نخستین بار گردهمایی هیئت‌های عزاداری کوثر در روز تاسوعا در میدان شهرداری گیوی با شکوه خاص برگزار می‌شود.

قهرمان‌نژاد افزود: در این آیین سعی داریم تا یکبار دیگر عشق و ارادتمان را به ساحت سید‌الشهدا بیش از هر زمان دیگر نشان دهیم.

عزاداری در روستاهای اردبیل شاخصه‌ اخلاص و ساده‌زیستی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما عزاداران حسینی در روز تاسوعا در جای جای این استان به ویژه مناطق روستایی با خلوص و صداقت و فراوانی توزیع غذاها و نوشیدنی‌های نذری از میهمانان و مسافران پذیرایی می‌کنند.

در اکثر روستاهای استان اردبیل عزاداران در قالب دستجات و گروه‌های مختلف در حالی که بر سر و سینه می‌زنند به یاد سید‌الشهدا و یارانش اشک ماتم ریخته و مراسم شمع ‌گردانی و شبیه‌خوانی را در دو روز تاسوعا و عاشورا به شکل حقیقی برگزار می‌کنند.

حال و هوای روستاها در این ایام حال و هوایی متفاوت‌تر، صمیمی و مهربان با عزاداران و میهمانان است به طوری که درب منازل اهالی صادق و با اخلاص روستاییان برای پذیرایی از عزاداران سید‌الشهدا باز است و سفره‌های احسان و ولیمه‌های ساده اما مهربانانه برپا شده است.

روستاییان استان اردبیل که در میهمان‌نوازی نمره‌شان 20 است اغلب با غذاهایی که در منازل خودشان پخته شده است از عزاداران و عاشقان حسینی پذیرایی می‌کنند و بدون ریا و با اخلاص کامل در روز تاسوعا و عاشورا حتی با خواهش و تمنا از عزاداران می‌خواهند تا در ولیمه حسینی آنها حضور پیدا کنند.

اوج عزاداری حسینی در روستاها روزهای تاسوعا و عاشورا و سومین روز شهادت امام حسین (ع) در قالب آیین «امامین اوچی» در حالی که سفره‌‌های احسان و نذری برپاست به اوج خود می‌رسد به طوری که عندلیبان دربار حسینی نیز با مداحی و سوگواری و وعظ و خطابه فلسفه قیام حضرت سید‌الشهدا را بازگو می‌کنند.

این روزها همچنین در تقارن هفته بسیج با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دستجات عزاداری بسیجیان رونقی خاص گرفته به طوری که در شهرستان نمین این عزاداران پس از سینه‌زنی و زنجیر‌زنی در خیابان‌ها و مساجد به استماع ذکر مصائب کربلا و روز عاشورا روی می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این حال و هوا زنان و مردان بسیجی زینب‌وار و ابوالفضل‌وار به میدان می‌آیند تا حریم‌دار ولایت و کیان نظام اسلامی در الگوگیری از حماسه تاریخی امام حسین (ع) باشند.

انتهای پیام/62005/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول