اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد

برپایی نمایشگاه و فروشگاه لباس‌های ایرانی - اسلامی در آذر ماه

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی از برپایی نمایشگاه و فروشگاه لباس‌های ایرانی اسلامی در زمینه حجاب و عفاف در آذر ماه امسال در اردبیل خبر داد.

برپایی نمایشگاه و فروشگاه لباس‌های ایرانی - اسلامی در آذر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میترا اجودی ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی الگوی مد و لباس ایرانی - اسلامی اظهار داشت: برگزاری دومین نمایشگاه و فروشگاه لباس‌های ایرانی اسلامی‌ به ویژه در زمینه حجاب و عفاف به مدت 15 روز برای آذر ماه امسال تدارک دیده شده است.

وی این نمایشگاه را متشکل از نمایش پوسترها، تصویرها، کتاب‌ها و بروشورها و کاریکاتورهایی در زمینه حجاب و عفاف عنوان کرد و یادآور شد:‌ همچنین در این نمایشگاه بخش فروش، ارائه طرح و مد لباس‌های ایرانی و آموزش شیوه‌های مختلف بستن شال و روسری نیز گنجانده شده است.

کارشناس فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه این نمایشگاه هفتمین نمایشگاه برپا شده در دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه حجاب و عفاف خواهد بود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در دفتر فرهنگ محل نمایشگاه دائمی کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

اجودی دعوت از طراحان مد و لباس استانی برای تشکیل اتاق فکر و استفاده از اساتید روانشناس و جوانان و ارائه فراخوان عمومی برای استعدادیابی در بین تمامی قشرهای جامعه را از راهکارهای پیشنهادی دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد.

این مسئول تقدیر از ارائه‌دهندگان بهترین مد لباس اسلامی - ایرانی و مخاطب‌شناسی و آسیب شناسی جدی توسط کارشناسان مد و لباس و جمع‌آوری مدهای بی‌ربط و مغایر با فرهنگ ایرانی - اسلامی را از دیگر راهکاری پیشنهادی این دانشگاه اعلام کرد.

کارشناس فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همچنین کنترل بازار از طریق اداره بازرگانی و جمع‌آوری لباس‌های مغایر با فرهنگ اسلامی نیز از دیگر پیشنهادات در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اجودی در پایان سخنان خود از دیگر راهکارهای پیشنهادی این دانشگاه به حمایت از تولید‌کنندگان متعهد از لحاظ پارچه، ‌دوخت و حمایت مالی و استفاده از وام و بالابردن کیفیت پارچه‌ها و دوخت لباس‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: بها دادن به مدارس و هنرستان‌ها و اختصاص بخشی از فعالیت‌های هنرستان‌های خیاطی به بخش مد و لباس ایرانی - اسلامی نیز از دیگر راهکارها در زمینه اشاعه فرهنگ ایرانی – اسلامی در زمینه پوشش و لباس است.

انتهای پیام/62005/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول