اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب اردوهای راهیان نور

دانش‏آموزان دامغانی به منطقه عملیاتی فتح‏المبین اعزام شدند

خبرگزاری فارس: دانش‏آموزان دامغانی در قالب اردوهای راهیان نور به منطقه عملیاتی فتح‏المبین اعزام شدند.

دانش‏آموزان دامغانی به منطقه عملیاتی فتح‏المبین اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عصر امروز در جمع کاروان راهیان نور دانش‌آموزی دامغان گفت: عملیات فتح‌المبین به عنوان فتح‌الفتوح رزمندگان اسلام مطرح بود و آغاز و نامگذاری آن با استخاره امام خمینی (ره) و الهام از آیه شریفه «انا فتحنا لک فتحاً مبینا» انجام شد.

محمد سرخه بیان کرد: عملیات فتح‌المبین در دوم فروردین ماه سال 1361 با رمز «یا فاطمة‌الزهرا» در چهار مرحله طرح‌ریزی شد و از فرماندهان این عملیات، حاج احمد متوسلیان بود و در مراحل اول و دوم، تنگه‌های عین‏خوش و رقابیه به روی دشمن مسدود شد.

وی اشاره کرد: در دو مرحله دیگر، ارتش عراق تا پشت رودخانه دویرج عقب رانده و این عملیات در ظرف 10 روز انجام شد و 2 هزار و 400 کیلومتر مربع را آزاد کرد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: در این عملیات، بار دیگر رزمندگان ما نشان دادند که ایمان و تقوای واقعی در پناه اهل بیت(ع) همه‌ ناممکن‌ها را ممکن می‌کند.

سرخه خطاب به حاضران ادامه داد: بیایید تا با شهدا عهد و پیمان ببندیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم و زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

وی تاکید کرد: امروز باید راه شهدا را ادامه دهیم؛ زیرا شهدا برای همیشه حرف اول را زدند؛ چراکه درس عاشورایی آموخته بودند و به شهادت رسیدند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به لزوم رعایت حفظ حجاب گفت: حفظ کردن حجاب واجب است و میراث فاطمه زهرا(س) برای ما، حجاب شما دختران است و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

سرخه در ادامه خاطره‌ای از شهید جعفری بیان کرد که جنازه‏اش هنوز پیدا نشده است.

همچنین در این مراسم خوری‌نژاد رزمنده دامغانی و راوی دفاع مقدس به بیان خاطرات شهدا پرداخت و بازدید کاروان راهیان نور با انجام فرایض دینی به پایان رسید.

انتهای پیام/74006/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول