اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مصلای آستان حضرت عبدالعظیم (ع) صورت گرفت

برگزاری گردهمایی بزرگ شیرخواران فدایی حضرت علی‌اصغر (ع)

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ویژه برنامه گردهمایی بزرگ شیرخواران فدایی حضرت علی‌اصغر (ع) با حضور پرشور مادران شیرخواران در مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

برگزاری گردهمایی بزرگ شیرخواران فدایی حضرت علی‌اصغر (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همه ساله در بیش از 2 هزار نقطه کشور، مادران ایرانی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا می‌برند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان‌های سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کرده و بر طفل خود به یاد ناله‌های رباب لالایی می‌خوانند و رباب‌گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان می‌دانند.

امسال نیز مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم (ع) میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ارادت به غنچه در خون خفته رباب می‌شود، شیرخوارگانی که با سربند یا حسین، یا ابوالفضل و یا علی‌اصغر نذر مظلومیت سید و سالار شهیدان می‌شوند.

این مراسم به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به مناسبت شهادت شیرخوار کربلا حضرت علی‌اصغر (ع) با حضور مادران و فرزندان شیرخوار با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا برگزار می‌شود.

این برنامه که همزمان با 2 هزار نقطه ایران و جهان است، روز هشتم محرم با اجرای برنامه‌های ویژه در قالب سخنرانی، مداحی ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام سید صادق مرعشی و حاج حیدر خمسه و عزاداری در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

پرواز سرخ در خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره)

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان ویژه برنامه‌های خانه فرهنگ شیخ صدوق افزود: این خانه فرهنگ در ایام محرم با نمایشگاه نقاشی «پرواز سرخ» به پاسداشت مقام سیدالشهدا می‌رود که شامل 20 اثر از آثار نقاشی استاد علی‌مراد صادقی بوده و از 20 آبان ماه تا 15 آذر ماه از ساعت 9 تا 18 عصر پذیرای علاقمندان است که آثار این نمایشگاه در سبک رئالیسم و با تکنیک گواش و رنگ روغن ارائه شده و برداشت هنرمند نقاش از واقعه عاشورا و قیام سالار شهیدان را به تصویر کشیده‌اند.

 

کربلا به قلم عاشوراییان

سید رضا موسوی تاکید کرد: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی نیز می‌توانند به یاری قلم خود در ایام محرم به صف سوگواران سالار شهیدان بپیوندند.

وی ادامه داد: کتابخانه شیخ کلینی (ره) با برپایی مسابقه خلاصه‌نویسی کتب عاشورایی میزبان علاقمندان بوده و در این مسابقه به سه نفر از کسانی که بهترین خلاصه‌نویسی کتاب‌های «دو چشم ناتمام»، «گهواره طوفان»، «یک بال و دو پرنده» و «حکایت آن سرو» را ارائه دهند، جوایز نفیسی تعلق گرفته و آثار برگزیده در همشهری محله به چاپ خواهد رسید.

روایت عاشوراییان کوچک از روز واقعه

موسوی با اشاره به برنامه‌های مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی نیز بیان کرد: با مشارکت شهرداری ناحیه 3 منطقه 20 به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، در تاریخ ششم آذرماه، مصادف با یازدهم محرم غرفه نقاشی کودک با موضوع عاشورای حسینی برپا شده که این نمایشگاه با هدف آشنا کردن کودکان با واقعه کربلا و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در میان نوآموزان در بوستان 13 آبان تشکیل می‌شود و کودکان می‌توانند آنچه را که از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی فراگرفته‌اند، به تصویر بکشند.

 

شرح سیر حماسی کربلا

وی ادامه داد: در خانه فرهنگ 13 آبان، در دهه اول محرم، برای جمعی از بانوان جلساتی در خصوص سیره و سلوک امام سوم شیعیان، دلایل قیام آن حضرت، وقایع کربلا و سیره تبلیغی و اطلاع‌رسانی حضرت زینب کبری (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مجدزاده تشکیل می‌شود و همچنین برای نوآموزان و نونهالان این خانه فرهنگ، قیام امام حسین (ع) و یارانش و وقایع سفر آن حضرت از مکه تا کربلا طی جلساتی با بیانی ساده و قابل فهم برای کودکان شرح داده می‌شود.

 

اشکی روان بر امیر کاروان

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در پایان تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «اشک روان بر امیر کاروان» در ایام ماه محرم در کتابخانه 13 آبان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با پاسخگویی به سئوالات طرح شده از کتاب منتهی الآمال، نوشته شیخ عباس قمی در این مسابقه شرکت کنند، در پایان نیز به 14 نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی از طرف کتابخانه 13 آبان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول