اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

همراهی مادران و کودکان با شیرخوارگان حسینی در ساری

خبرگزاری فارس: دهمین همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز مازندران برگزار شد.

همراهی مادران و کودکان با شیرخوارگان حسینی در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پیش از ظهر امروز همایش شیرخوارگان حسینی با هدف توسل به حضرت علی اصغر و آشنایی با مصائب این شهید کربلا در روز عاشورا همزمان با 2 هزار نقطه کشور و جهان در مرکز مازندران برگزار ‌شد.

امروز در هشتمین روز ماه محرم 5 هزار نفر از دلباختگان امام حسین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلی امام خمینی شهرستان ساری دهمین همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار کردند.

این مراسم که با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه و هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد با فعالیت‌های فرهنگی ویژه عاشورای حسینی برگزار شد.

حضور مادران و خردسالانی که نشان از دلدادگی به طفل شهید کربلا حضرت علی اصغر داشت مصلی نماز جمعه ساری را محزون و مداحی و روضه عزای حسینی این فضا را در ابر ماتم فرو برد.

خانواده‌ها حضور خود در این مراسم را تجدید عهد با امام حسین دانستند و می‌گفتند؛ می‌خواهیم فرزندمان را بیمه حضرت علی اصغر کنیم.

برخی از مادران که از داشتن فرزند محروم بودند این مراسم را متبرک با نام و یاد ائمه اطهار دانستند و می‌گفتند؛ آماده‌ایم تا با حضور در این مراسم لطف خدا باشد و ما دارای فرزند شویم.

خانمی هم که در این همایش مورد گفت‌وگوی خبرنگار فارس قرار گرفت، بیان داشت: فرزندی دو ساله دارم. اینگونه مراسم تاثیر زیادی در روحیه فرزندان دارد تا با دین اسلام و مظلومیت خاندان اهل بیت ائمه و اطهار آشنا شوند.

جامعه اسلامی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) گام بردارد

در مراسم شیرخوارگان حسینی که از ابتدا ویژه بانوان برگزار شد مدیر حوزه علمیه بیت الزهرا در سخنانی در این مراسم نقش زنان را در جامعه اسلامی برجسته دانست و گفت: تربیت فرزندان باید در مسیر اهل بیت باشد.

فاطمه خاتمی افزود: جامعه اسلامی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) گام بردارد.

این مسئول با بیان اینکه حضرت زینب(س) حماسه‌ساز کربلا بود، خاطرنشان کرد: حضرت زینب مصائب کربلا را به دوش کشید و پیام حادثه کربلا را به همگان انتقال داد.

خاتمی اظهار داشت: امروز بانوان به اتفاق فرزندانشان آمدند تا در همایش شیرخوارگان حسینی ادامه دهنده خط سرخ کربلا باشند.

کاهش قمه‌زنی و علم‌کشی در مازندران

ذاکر اهل بیت(ع) نیز در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره برپایی اینگونه فعالیت‌های فرهنگی گفت: تاکنون در بحث تبیین فرهنگ عاشورایی نمایشی کار شد.

محمدعلی بریمانی با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم فرهنگ عاشورایی را الگوسازی کنیم، افزود: سال‌های اخیر در بهبودی تبیین فرهنگ عاشورای فعالیت‌های زیادی شد و شاهد کم شدن کارهای نمایشی همچون قمه زنی و علم کشی در سطح شهرهای مازندران هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما مداحان کیفی‌سازی فرهنگ عاشورا است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در مورد فرهنگ عاشورا اطلاعات ضعیفی دارند و وظیفه ما مداحان است تا در تقویت این فرهنگ دینی فعالیت کنیم.

بریمانی با اشاره به اینکه امروز شاهد بودیم که مادران طفل‌های خود را به آغوش گرفته و در این مراسم حضور قابل توجهی پیدا کردند، بیان داشت: امروز مادران در عمق جان خود و فرزندان را با مصائب کربلا نزدیک کردند.

این مداح یادآور شد: سوز سینه امام حسین (ع) برای حفظ ارزش‌های اسلامی بود ولی دشمنان حتی به کودک شش ماهه او رحم نکردند.

به گزارش فارس، چهار میلیون مسلمان در دو هزار نقطه کشور و جهان دهمین همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار کردند.

انتهای پیام/86006/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول