اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی البرز:

استفاده از تمثال و شمائل ائمه اطهار (ع) در عزاداری‌ها ممنوع است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز گفت: استفاده از تمثال و شمائل ائمه اطهار (ع) تحت هر عنوانی توسط هیئت‌های عزاداری غیر قانونی و ممنوع است.

استفاده از تمثال و شمائل ائمه اطهار (ع) در عزاداری‌ها ممنوع است

علی شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله ملت مومن و ولایی ایران اسلامی در ایام محرم و صفر اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان می‌کنند، شورای هیئت‌های مذهبی برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف حمایتی و نظارتی طراحی و اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های فوق تلاش کردیم تا بخشی از نیازهای هیئت‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و گروه‌های مذهبی را فراهم و آنها را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری و سوگواری یاری کنیم.

نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز در پاسخ به این پرسش که عملکرد هیئت‌های مذهبی و تکایای فعال در این استان طی 5 روز اول دهه نخست محرم الحرام چگونه بوده است؟ گفت: پیش از فرارسیدن ایام سوگواری چندین نشست با مدیران هیئت‌ها و تکایای فعال در استان البرز برگزار و طی این جلسات توصیه‌هایی برای حفظ شان و منزلت معنوی برگزاری اینگونه برنامه های معنوی را در یک فضای صمیمی ارائه کردیم.

شریعتی ادامه داد: همچنین دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از ورود ادعاهای خرافاتی و غیر منطقی به عزاداری‌ها تدوین شده است که به اطلاع مدیران هیئت‌های مذهبی رسید.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل‌ها حمل و نمایش هرگونه تمثال و یا شمائل منتسب به ائمه اطهار (ع) به دلیل اینکه این تمثال‌ها غیر واقعی است، اعلام شده و هیئت‌ها و تکایا تحت هیچ شرایطی نباید به این کار اقدام کنند.

* حمل علامت در زمان حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع است

نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان البرز ادامه داد: بسیاری از این موارد در سال‌های گذشته نیز اعمال شده از جمله اینکه دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در زمان حرکت حق حمل علامت را ندارند.

شریعتی متذکر شد: البته آنها می‌توانند این علامت‌ها را در محل هیئت و یا تکایا نصب کنند، اما مجاز به حمل آن نیستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ شان و منزلت عزاداری‌ها و سوگواری‌ها ضروری است، گفت: هدف از اقامه عزا در محرم و صفر، تجدید بیعت با امام معصوم و جانشین بر حق ایشان در مقابله با انحراف در دین است، لذا امیدواریم مدیران هیئت‌ها و تکایای مذهبی در زمان برگزاری مراسم سوگواری به این مهم توجه داشته باشند.

شریعتی در پایان گفت: به طور قطع ما در کنار نظارت‌های ویژه‌ای که بر عملکرد هیئت‌ها داریم، در حد توان حمایت‌های لازم را نیز اعمال خواهیم کرد.

انتهای پیام/2302/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول