اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

کتاب «حبیب دل‌ها» در زاهدان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی سیستان و بلوچستان، کتاب «حبیب دل‌ها» در زاهدان رونمایی شد.

کتاب «حبیب دل‌ها» در زاهدان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امام جمعه زاهدان در مراسم رونمایی از کتاب «حبیب دل‌ها» در سالن اشراق زاهدان اظهار داشت: ماندگارترین کارها به ثبت‌رساندن آثار گران‌سنگی است که هویت ملی و تاریخی ما بوده و همواره توسط غارتگران بیگانه مورد تهاجم و تخریب قرارگرفته است،

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: در طول تاریخ غارتگران بیگانه همواره با وحشیگری آثار ملی و تاریخی ما از جمله از

هم پاشیدگی میراث تاریخی چون شهر سوخته، دهانه غلامان، کوه خواجه و صدها اثر تاریخی دیگر را مورد هجمه قرارداده‌اند لذا خلق چنین اثرهایی هویت ما را حفظ کرده و از آسیب مصون می‌دارد.

وی رونمایی از کتاب «حبیب دل‌ها» را یک جریان کوثری نامید که در کنارش سربازانی چون لکزایی‌ها، باغبانی‌ها، میرحسینی‌ها، طباطبائی‌ها و... باید گنجانده شود تا جوانان الگوی‌های مثبت اینچنینی را جایگزین هنرپیشه‌های بی‌هویت غربی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انقلاب ما به منظور احیای دوباره واخوردگی‌ها و پیوند گذشتگان با آینده ظهور کرد تا هویت ملی، فرهنگی و دینی مردم را به آنها باز گرداند تصریح کرد: ما نباید اجازه بدهیم تفکر غیر الهی در برابر تفکر الهی قرار گیرد و نسبت به این مهم حساسیت مضاعف داشته باشیم.

سلیمانی بزرگ‌ترین وظیفه و رسالت مردم را حفظ حرمت گذاشتن به آثار و خاطرات امام راحل، رهبر، شهدا، امیران، سرداران و آزادگان سرافراز کشور دانست تا نسل آینده با پایه و کلاف مستحکم‌تر ریشه گیرد و به هویت ملی و دینی خود افتخار کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: سردار حبیب لکزایی از روستای ادیمی زابل از خانواده‌ای بسیار متدین و روحانی قدم به عرصه دلاوری و مردانگی گذاشت و بی‌ادعا در کنار بزرگان تاریخ انقلاب و در جبهه‌های بزرگ حماسه آفرید و یک چشم خود را به انقلاب و مردم تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی بیان کرد: اثر گرا‌نسنگ کتاب «تاسوکی» در 368 صفحه با کمک سردار حبیب لکزایی و رضا لکزایی به چاپ رسید.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز برادر وی از چاپ جلد دوم این اثر با عنوان احتمالی «از هامون تا شلمچه» خبر داد و از مردم استان خواست تا هر کس خاطره‌ یا داستانی از آن شهید بزرگوار دارد مسئولان فرهنگی و برادر شهید «رضا لکزایی» را همراهی کند.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به برخی از فعالیت‌های دوران حیات پربار سردار لکزایی اشاره کرد و افزود: وی از فرماندهان جنگ با شوروی سابق و بسیجی مخلص و عاشق بود همچنین مسئولیت مؤسسه خیریه به امدادگران عاشورا را بر عهده داشت و جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/75003/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول