اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

تنها سردخانه جیرفت وضعیت بسیار نامناسبی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جیرفت گفت: تنها سردخانه موجود در این شهرستان واقع در بیمارستان آیت‌الله کاشانی وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

تنها سردخانه جیرفت وضعیت بسیار نامناسبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید فریدون افضلی در نشست بررسی مشکلات پزشکی قانونی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در این شهرستان اظهار داشت: دوره آموزشی پزشکی قانونی برای پزشکان و کارکنان درمانی شهرستان جیرفت برگزار شده است.

وی افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان جیرفت دو جسد برای تشریح در اختیار آن قرار داده است.

افضلی وجود جسد در دانشگاه‌ها را از جمله مشکلات اصلی این مراکز ذکر و تصریح کرد: امیدواریم، تعامل و همکاری پزشکی قانونی با دانشگاه همچنان ادامه یابد.

وی ابراز داشت: تنها سردخانه موجود در شهرستان جیرفت واقع در بیمارستان آیت‌الله کاشانی است که از سال 72 راه‌اندازی شده و وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

افضلی عنوان کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان، تخصصی زنان و زایمان است به دلیل وجود سردخانه در آن همواره با صحنه‌های دلخراش حضور بازماندگان برای تحویل اجساد روبه‌رو است که تضادی بسیار نامعقول به وجود می‌آورد و آن را به قتلگاه مشهور کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان جیرفت گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون نفری منطقه جنوب کرمان یکی از نیازهای ضروری وجود سردخانه برای نگهداری اجساد است.

افضلی سردخانه شهرستان جیرفت هم‌اکنون دیگر از رده خارج شده است، بیان داشت: از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند تا هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه در منطقه جنوب کرمان سردخانه‌ای با درجه زیر صفر وجود ندارد، اذعان داشت: سردخانه واقع در بیمارستان جوابگوی پذیرفتن تمام متوفیان نیست به همین دلیل تنها استقلال اداره کل پزشکی قانونی می‌تواند، این معضلات را برطرف کند.

انتهای پیام/80001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول