اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

17 هزار تن به ظرفیت سردخانه خراسان شمالی افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 17 هزار تن ظرفیت جدید سردخانه در این استان در حال اجرا بوده که در آینده نزدیک به ظرفیت سردخانه‌های استان افزوده می‌شود.

17 هزار تن به ظرفیت سردخانه خراسان شمالی افزوده می‌شود
سیدهادی سید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این سردخانه‌ها در سطح شهرستان‌های این استان در حال اجرا است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و باغداری خراسان شمالی، افزایش ظرفیت سردخانه‌ها را موجب توسعه این بخش در استان عنوان کرد و افزود: سردخانه‌ها یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشاورزی به شمار می‌رود، از این رو حمایت از این بخش از اولویت‌های این سازمان است.
سید همچنین ایجاد واحدهای سورتینگ میوه در استان را برشمرد و گفت: در این راستا در آینده نزدیک سورتینگ انگور در منطقه بدرانلوی بجنورد با مشارکت بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.
وی ظرفیت کنونی سردخانه‌های استان را 17 هزار تن عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در ابتدای تاسیس استان ظرفیت سردخانه صرفاً در حد سردخانه 5 هزار تنی صاحب‌الزمان بجنورد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: بهمن سال گذشته نیز با حضور یکی از وزرا، سردخانه‌ای به ظرفیت 3 هزار تن به ظرفیت‌ سردخانه‌های استان افزوده شد.
وی اظهار داشت: دولت برای توسعه سردخانه‌ها در استان‌ها، اعتبارات خوبی را در قالب کمک‌های بلاعوض اختصاص داده تا این بخش تقویت شود.
سید ایجاد سردخانه‌ها را سبب افزایش ارزش افزوده اقتصادی محصولات باغی عنوان کرد و از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.
بیش از نیمی از جمعیت 811 هزار نفری خراسان شمالی در روستاهای این استان به کار کشاورزی اشتغال دارند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول