اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

سردخانه هنرستان کشاورزی دماوند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر سردخانه هنرستان کشاورزی شهرستان دماوند به بهره‏برداری رسید.

سردخانه هنرستان کشاورزی دماوند افتتاح شد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند امروز در حاشیه آیین گشایش این سردخانه که با حضور معاون استاندار تهران، فرماندار دماوند، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: مجموعه هنرستان کشاورزی شهرستان دماوند دارای 160 هکتار زمین است.
سیدقاسم حسینی تصریح کرد: از مجموع این میزان از اراضی 100 هکتار زیرپوشش باغ‏ها قرار دارد.
وی با اشاره به دیگر ویژگی‏های این مرکز علمی خاطرنشان کرد: داشتن سه حلقه چاه، دو واحد گلخانه یک‏هزار متری، یک واحد کشت گیاهان دارویی و 3 هکتار فضای سبز از دیگر ویژگی‏های هنرستان کشاورزی شهرستان دماوند محسوب می‏شود.
حسینی با اشاره به امکانات آموزشی این مجموعه خاطرنشان کرد: در 5 هکتار از فضای آموزشی این مجموعه امکاناتی همچون آزمایشگاه، کارگاه‏های خاک‏شناسی، گیاه‏شناسی و خوابگاه دانشجویان و هنرآموزان موجود است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از وجود 200 دانشجو در دانشکده فنی این مجموعه خبر داد و افزود: در بخش دانشکده مجموعه هنرستان کشاورزی شهرستان دماوند نزدیک به 200 دانشجو به تحصیل مشغولند.
وی ادامه داد: علاوه بر این 150 هنرجوی دیگر نیز در رشته کشاورزی به عنوان دانشجویان هنرستان کشاورزی دماوند در این مجموعه حضور دارند.
حسینی با اشاره به مشخصات سردخانه احداثی در هنرستان کشاورزی دماوند اظهار داشت: سردخانه مستقر در هنرستان کشاورزی شهرستان دماوند در یک‏هزار متر زیربنا با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث و افتتاح شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: تمام هزینه‏های احداث این سردخانه بدون استفاده از اعتبارات دولتی و صرفا از محل درآمدهای هنرستان و صرفه‏جویی‏های به عمل آمده تامین شده است.
وی در زمینه دیگر مشخصات این سردخانه خاطرنشان کرد: از دیگر خصوصیات سردخانه هنرستان کشاورزی دماوند که طی 11 ماه گذشته ساخته شد، می‏توان به  ظرفیت اسمی 4 هزار تن، 10 سالن مجزا، اتاق مدیریت، فنی، اداری و... اشاره کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول