اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم و مسئولان دیر خواستار شدند

سردخانه اموات دیر به جای دیگری منتقل شود

خبرگزاری فارس: شماری از مردم و مسئولان بندر دیر خواستار جابجایی سردخانه اموات این شهر به محل دیگری هستند.

سردخانه اموات دیر به جای دیگری منتقل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردخانه اموات دیر در محل شبکه بهداشت و  درمان در خیابان اصلی که محل تردد مراجعان به پایگاه بهداشتی، دانش آموزان، کارمندان و در یک محله مسکونی است موجب ایجاد مشکلات زیادی برای آنان شده  است.
احساس ناراحتی، استرس بین دانش آموزان، نگرانی والدین فرزندان و ... از جمله مسائل و مشکلاتی است که به دلیل وجود سردخانه در محل نامناسب در دیر ایجاد شده است.
مردم و مسئولان دیر هرکدام به نوعی نسبت به وجود سردخانه در این محل معترض هستند و با وجود پیگیریهای صورت گرفته همچنان این مشکل در دیر پابرجاست.

*سردخانه دیر باعث افت قیمت منازل منطقه شده است
 حسن صالح نژاد شهروند دیری که شغل رانندگی دارد در این باره میگوید:‌ از آنجا که این مکان در محل پرتردد و خیابان  معلم  یکی از خیابان‌های اصلی قرار دارد و معمولا  مراسم تشییع نیز از این مکان صورت می‌گیرد موجب ایجاد راهبندان و ترافیک شده و  مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده است.
محسن فضلی یکی دیگر از شهروندان نیز اظهار  داشت: وجود سردخانه اموات در محله مسکونی موجب نگرانی همسایه‌ها شده به گونه‌ای که علاوه  بر تاثیرات منفی روانی، موجب افت قیمت منازل آنها شده و بهتر است مسئولان آن را به نزدیکی غسالخانه  اموات در شاهزاده ابوالقاسم یا امامزاده پیر دختر منتقل کنند.
زکیه مومنی یکی از مراجعان به پایگاه بهداشتی با ابراز نگرانی از وجود سرد خانه  اموات در کنار این پایگاه گفت: معمولا بعضی وقت‌ها که به پایگاه بهداشتی برای  دریافت خدمات مراجعه می‌کنم با صحنه‌های غم انگیز شیون و زاری همشهریان و حمل تابوت و تشییع اجساد مواجه می‌شوم که این امر موجب ترس فرزندم شده و تا  چند روز تاثیر  بدی در روحیه‌ام داشته است.
اکرم  انصاری فر از کارمندان شبکه بهداشت و درمان با درخواست از مسئولان  برای انتقال سردخانه اموات به محل دیگر به خبرنگار ما گفت: وجود سردخانه اموات در کنار شبکه بهداشت و درمان علاوه بر اینکه مشکلات روحی و روانی فراوانی برای  پرسنل ایجاد کرده، اثرات سوئی بر سلامت روان مراجعه کنندگان به پایگاه بهداشتی  که اکثراً مادران باردار و کودکان  زیر شش سال هستند، دارد.
وی افزود: وقتی یک کارمند صبح کاری خود را  با مشاهده اجساد اموات و شنیدن ناله  و شیون آغاز کند تاثیر نامطلوبی  در فعالیت‌های روزانه  و اخلاق  او  دارد و کارکردن در این ایام واقعا مشکل است.
یکی از فرهنگیان دیر نیزگفت: این سردخانه در  نزدیکی چهار مدرسه قرار  دارد که  محل تردد دانش آموزان است و این موضوع تاثیر نامطلوبی بر روحیه آنان دارد و  افت تحصیلی آنها را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: شهرداری که متولی اصلی سردخانه اموات است باید آنرا  به محل  دیگری در خارج از محدوده شهر منتقل کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه  به  نبود فضای لازم که امکان دسترسی به برق نیز وجود داشته باشد و با وجود  مخالفت شبکه بهداشت و درمان، به دلیل  نیاز شهرستان و درخواست‌های مردمی برای  احداث سردخانه اموات، قرار شد این سردخانه به طور موقت و تا زمان جانمایی فضای مناسب در محل شبکه بهداشت و درمان مستقر باشد که با گذشت چندین  سال از  آن تاکنون اقدامی در ارتباط با جابجایی آن صورت نگرفته است.
حسن فخرایی با اشاره به اینکه متولی اصلی سردخانه اموات، شهرداری است، گفت:  گلایه‌های زیادی از همسایه‌ها، مراجعان به شبکه بهداشت و درمان و اقشار مردم در ارتباط با نامناسب بودن محل سردخانه اموات داشته‌ایم  و  ما  این درخواست‌ها را  شفاها  و کتبا در نامه‌های متعدد به شهرداری انتقال داده‌ایم اما تاکنون  اقدامی در انتقال سردخانه اموات صورت نگرفته است.
فخرایی افزود: به دلیل اینکه وجود سردخانه اموات در این محل  اثرات منفی برسلامت شهروندان دارد و با توجه به اینکه فضاهای مناسبی برای احداث سردخانه اموات وجود دارد تسریع در جابجایی آن لازم  است.
شهردار بندر دیر نیز با بیان اینکه موافق جابجایی سردخانه اموات است به خبرنگار ما گفت: از زمان تصدی این مسئولیت وارد این موضوع نشده‌ایم اما با توجه به اینکه در یک محیط شهری و در کنار مدارس قرار دارد پیگیر هستیم  و موافق جابجایی آن  هستم ولی نتیجه نهایی آن منوط به مطالعه و بررسی موضوع است.
صفر پوسه در ارتباط با مدت زمان لازم برای انتقال سردخانه اموات افزود: باید امکانات محل مورد نظر نظیر برق، پرسنل و توان مالی شهرداری بررسی و پس از آن تصمیم  لازم اتخاذ شود و اعلان زمان دقیق آن  قبل از مطالعه و درنظرگرفتن همه جوانب ممکن نیست.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول