اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای 15 و 16 ماه محرم

ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) وارد استان مرکزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به پایان ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) بعد از چهار سال از ورود این ضریح به استان مرکزی طی روزهای 15 و 16 ماه محرم خبر داد.

ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) وارد استان مرکزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نصرت‌الله لطفی ظهر امروز در نشست هماهنگی انتقال ضریح مطهر امام حسین(ع) از قم به کربلا در اراک اظهار داشت: این ضریح به زودی در قم رونمایی شده و با انتقال به اراک در قالب کاروان به سمت کربلا ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این ضریح در مسیر انتقال به کربلا از چهار استان تهران، مرکزی، لرستان و خوزستان عبور می‌کند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاروان حامل این ضریح مطهر در مسیر خود در شهرهای قم، تهران، ساوه، اراک، بروجرد، خرم‌آباد، اندیمشک، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر توقف و مراسم استقبال در 10 شهر عبوری نیز برگزار می‌شود.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه مراسم انتقال ضریح مطهر از شامگاه عاشورا در قم آغاز می‌شود، بیان داشت: حرکت از جوار حرم حضرت معصومه(س) به سمت مصلای امام خمینی تهران ظرف دو روز انجام و سپس به سمت ساوه و اراک ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) در این نشست گفت: وزن سازه این ضریح مطهر 12 تن است که در ساخت آن 138 کیلوگرم طلا با محوریت 118 کیلوگرم طلای استحصال شده با عیار بالا از طریق هدایای مردمی صرف شده است.

استاندار مرکزی نیز گفت: تمامی تمهیدات امنیتی، اجرایی و فرهنگی استان برای برگزاری مراسم استقبال و بدرقه ضریح مطهر امام حسین(ع) در استان اندیشیده شده است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد اظهار داشت: ساخت و انتقال ضریح مطهر امام حسین(ع) بعد از 4 سال توفیقی منحصر به فرد برای شیعیان ایران است که باید تلاش شود این برنامه معنوی بدون هیچگونه بهره‌برداری سیاسی انجام نشود.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول