اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان:

ضریح مطهر امام حسین(ع) از مرز شلمچه وارد کربلا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان گفت: ضریح مطهر امام حسین(ع) بعد از ورود به آبادان از مرز شلمچه به کربلا انتقال داده می‌شود.

ضریح مطهر امام حسین(ع) از مرز شلمچه وارد کربلا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مکی یازع امروز در جلسه هماهنگی برای ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) که در قالب جلسه فرهنگ عمومی در محل فرمانداری شهرستان آبادان برگزار شد، با اشاره به انتقال حرم مطهر به مرز شلمچه اظهار کرد: ضریح مطهر امام حسین(ع) بعد از توقف یک روزه در منطقه برای زیارت شهروندان وارد خرمشهر می‌شود.

وی افزود: ضریح بعد از ادای احترام و زیارت شهروندان خرمشهری به سبب گذشتن مظلومیت‌ها و شهادت‌ها در منطقه و زیارت کاروان‌های راهیان نور وارد شلمچه شده و از این نقطه به کربلا انتقال داده‌ می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان ادامه داد: ضریح مطهر امام حسین(ع) از بین 31 استان فقط وارد سه استان تهران، قم و خوزستان شده و برای زیارت شهروندان آبادانی وارد این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به ساخت و ابعاد این ضریح گفت: این ضریح مبارک در گذشته به دست هندی‌ها ساخته شده بود اما اکنون با طراحی استاد محمود فرشچیان و دست توانمند ایرانیان ساخته و برای تقدیم به مرقد ملکوتی امام حسین(ع) عازم کربلای معلی می‌شود.

یازع در همین خصوص ادامه داد: در هفته نخست بعد از ساخت این ضریح مبارک در حدود 500 نفر بازدید کننده از پاکستان، افغانستان و هند وارد ایران شده و ساخت این ضریح را از نزدیک مشاهده کردند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان افزود: 22 تن طلا در ساخت این مهم به کار رفته و ارتفاع آن از کف زمین تا بالا برای نصب در حرم مطهر امام حسین(ع) 4.5 متر ارتفاع است.

وی ادامه داد: ضریح مطهر مرقد امام حسین(ع) از ایستگاه هفت وارد شهرستان آبادان شده و سپس از زیارتگاه سیدعباس حرکت کرده و به مصلای شهرستان منتقل می‌شود.

یازع در پایان گفت: ضریح مطهر امام حسین(ع) در روز 18 محرم سال جاری وارد اندیمشک شده و در بین استان‌‌های کشور تنها استان خوزستان، قم و تهران میزبان این مهمان گرانقدر هستند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول