اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس تبلیغات اسلامی جیرفت صورت گرفت

تشریح برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در جیرفت را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در جیرفت

حجت‌الاسلام فرزاد احمدیوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: آیین عزاداری روز تاسوعا در شهرستان جیرفت با حرکت هیئت‌های عزاداری به سمت بهشت‌ زهرا (س) در این محل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری آیین روز عاشورا افزود: در روز عاشورا تمامی هیئت‌های عزاداری ساعت 8 صبح به سمت مصلی جیرفت حرکت می‌کنند و آیین این روز با حضور هیئت‌های مذهبی، اقشار مختلف مردم و سخنرانی امام جمعه جیرفت برگزار می‌شود.

احمدیوسفی با بیان اینکه مراسم عزاداری با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر عزاداران حسینی به پایان می‌رسد، تصریح کرد: عصر روز عاشورا نیز مراسم آتش زدن خیمه‌ها در مصلی جیرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم شام غریبان نیز در گلزار شهدای جیرفت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حرکت هیئت‌های مذهبی در مسیرهای خیابان فقط در روزهای هشتم، نهم و دهم ماه محرم انجام می‌شود و قبل از این تاریخ حرکت هیئت‌ها در مسیرها ممنوع است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: هیئت‌ها همکاری لازم در راستای برقراری نظم را با نیروی انتظامی داشته باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

احمدیوسفی اذعان داشت: هیئت‌ها کوتاه‌ترین مسیر تا مصلی را در نظر بگیرند و همچنین سیستم صوتی متمرکز در مصلی جیرفت برای برقرای نظم در عزاداری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/80002/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول