اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دشتستان خبر داد

آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس ابتدایی دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش دشتستان از آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس ابتدایی شهرستان دشتستان خبر داد.

آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس ابتدایی دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان عباسعلی اسدی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ضمن تسلیت ماه عزای حسینی به تشریح ماده 18 قانون شورای آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: تعاونی‌های مسکن موظفند تا در کنار واحدهای احداثی نسبت به تامین فضاهای آموزشی اقدام کنند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری با اجرای طرح تحول بنیادین شاهد رشد و موفقیت آموزش و پرورش هستیم و امیدواریم به فضل خدا به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان خاطر نشان کرد: تقویت دانش‌آموزان و حمایت از این قشر از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال تحصیلی جاری مورد توجه قرار دارد.

اسدی از آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس ابتدایی شهرستان دشتستان خبر داد و افزود: توزیع تغذیه در مدارس ابتدایی شهرستان دشتستان آغاز شده است.

وی گفت: تغذیه سالم نقش بسیار مؤثری در سلامت دانش‌آموزان دارد و تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان با هدف ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش‌آموزان از مهم‌ترین مسائل ضروری در نظام آموزشی و یادگیری آنهاست.

معاون عمرانی فرماندار دشتستان نیز بر لزوم حمایت از فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ مجموعه‌ای بدون در نظر گرفتن سرانه آموزش و پرورش، فضای سبز، فضای بهداشتی و معابر نمی‌تواند نسبت به احداث ساختمان اقدام کند و برای وضعیت چنین شهرک‌هایی مدیر آموزش و پرورش شخصا در جلسه شورای تامین مسکن شهرستان شرکت کنند.

کوروش دهقان افزود: برای تعیین و تکلیف فضاهای آموزشی تعیین یک کارگروهی ذیل کارگروه تامین مسکن شهرستان متشکل از ادارات آموزش و پرورش، فرمانداری، شهرداری و مسکن و شهرسازی و اداره تعاون ضروری است.

وی گفت: در تعاونی مسکن مهر فضای آموزشی مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

مسئول بهداشت و تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز بیان کرد: تغذیه از جمله صبحانه وعده غذایی بسیار مناسب است که نقش مؤثری در سلامت جسمی و فکر دانش‌آموزان دارد.

مریم رنجکش اذعان داشت: اگر دانش‌آموزی صبحانه نخورد به‌دلیل افتادن قند خون، توانایی و شرایط لازم برای یادگیری در مدرسه را ندارد.

وی افزود: تامین بخشی از انرژی مورد نیاز دانش‌آموزان، ارائه مواد غذایی سالم و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم‌ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان باید برای والدین و مسئولین آموزشی مهم و ضروری شناخته شود.

انتهای پیام/2451/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول