اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

بانک اطلاعاتی صنعتگران گیلان تشکیل شود / افزایش بازنشستگی پیش از موعد در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی گیلان تشکیل کارگروه و بانک اطلاعاتی صنعتگران برای برقراری مسیرهای ارتباطی با جامعه کارفرمایی را امری ضروری دانست.

بانک اطلاعاتی صنعتگران گیلان تشکیل شود / افزایش بازنشستگی پیش از موعد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمیل حق‌پرست در جمع اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان انجام خدمات بیمه تامین اجتماعی را در تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت دانست و اظهار کرد: تامین اجتماعی نهادی غیردولتی است که از بودجه دولت استفاده نمی‌کند و در آمد آن از محل تعامل سه جانبه دولت، کارفرما و بیمه شده، است.

این مسئول ادامه داد: طبق قانون، حق بیمه‌ای که تامین اجتماعی از افراد دریافت می‌کند در تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه می‌شود.

وی خدمات تعهدات کوتاه مدت را در ایام بیماری، بارداری، کفن و دفن و... عنوان کرد و افزود: مستمری، بازنشستگی، از کارافتادگی، عائله‌مندی، حق مسکن، خواروبار، بیمه بیکاری، درمان و.... جزو تعهدات بلند مدت است.

این مسئول تعامل نزدیک‌تر جامعه کارفرمایی با مجموعه تامین اجتماعی را موجب برطرف شدن ابهامات و مشکلات دانست.

وی با بیان اینکه به دلیل بسیاری از سوءتفاهم‌ها در حوزه تامین اجتماعی و کارفرمایی فاصله ایجاد شده است، تصریح کرد: فاصله‌های ایجاد شده باید کاهش یابد و برای این امر تشکیل کار گروه برای تعریف مسیرهای ارتباطی ضروری است.

حق‌پرست، ایجاد بانک اطلاعاتی برای دستیابی به اطلاعات صنعتگران را امری مهم خواند و ابراز کرد: با ایجاد این بانک به راحتی می‌توانیم به اطلاعات مورد نظر صنعتگران دست یابیم و مشکلات جامعه کارفرمایی بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم وظیفه خود در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را به خوبی انجام دهیم میزان رضایت‌مندی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در جامعه هدف افزایش می‌یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، آشنایی بیشتر با بحث بیمه و ارتقای آن در جامعه را یکی از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات ناشی از قوانین و اجرای آن است، تصریح کرد: اگر این مشکلات با تفاهم از یکدیگر تفکیک شوند می‌توان مشکلاتی که در اجرا وجود دارد و ممکن است ایجاد نارضایتی کند را هر چه سریع‌تر حذف کنیم.

حق‌پرست، پیگیری مسیرهای اصلی انتظارات جامعه کارفرمایی که منع قانونی دارد را از دیگر اهداف تامین اجتماعی ذکر کرد و یادآور شد: باید بتوانیم طبق قانون نیازهای منطقی جامعه کارفرمایی را برطرف کنیم.

وی، ایجاد فضای تعامل با جامعه هدف را دارای اهمیت خاصی نامید و خاطرنشان کرد: نباید تامین اجتماعی در فرعیات قرار گیرد و در صورت ایجاد تعامل بحث ابلاغ‌ها در کنار موضوعات قانونی بهتر انجام می‌شود و برای این فضای تعامل سامانه پیام کوتاه تامین اجتماعی استان راه‌اندازی و تاکنون 10 هزار پیامک برای بخشودگی جرایم ارسال شده است.

این مسئول بحث بازنشستگی پیش از موعد را یکی از مشکلات استان خواند و تصریح کرد: جامعه به طرف بازنشستگی پیش از موعد پیش می‌رود و این امر موجب مشکلاتی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور گزارشی از روند فعالیت اعضای هیئت نمایندگان این نهاد را ارائه کرد و هر یک از نمایندگان اتاق نیز به بیان مشکلات خود در زمینه بیمه کارفرمایی پرداختند.

انتهای پیام/2300/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول