اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

103 میلیارد تومان تامین اجتماعی لرستان از بیمه شدن طلب دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: 103 میلیارد تومان تامین اجتماعی لرستان از بیمه شدن خود طلب دارد.

103 میلیارد تومان تامین اجتماعی لرستان از بیمه شدن طلب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شهناز حمزه لویی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی استان لرستان که با حضور نماینده و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی لرستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر 13 هزار نفر کارگر ساختمانی نیز از بیمه تامین اجتماعی لرستان بهره‌مند هستند که از این تعداد 4 هزار نفر دارای کارت مهارت هستند.

وی با بیان اینکه انتظارمی‌رود، با توجه به آمار بیکاری و حجم بالای کارگران ساختمانی به ویژه در شهرستان دلفان، سه هزار نفر دیگر نیز به سهمیه اختصاص داده شده به این قشر افزوده شود، افزود: به دلیل مشکلات معیشتی بیمه پردازان، افزایش بحران در کارگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیلی برخی کارگاه‌های بزرگ در سال‌های گذشته توازن میان منابع و مصارف بیمه تامین اجتماعی دچار مشکل شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: حفظ آینده صندوق تأمین اجتماعی یک وظیفه ملی است، زیرا این صندوق یکی از پایه‌های اصلی نظام است.

وی اظهار داشت: ما وظیفه داریم برای حفظ حقوق بیمه‌ شدگان که رکن اساسی آن کارگر است، از کارگاه‌ها بازرسی کنیم که این کار سالانه سه بار با سرکشی از صنوف و بازرسی از کارگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در ادامه گفت: 194 هزار میلیارد ریال ماهانه به مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان پرداخت می‌شود.

حمزه‌لویی یادآورشد: از این میزان پرداختی 180 هزار میلیارد ریال به 30 هزار بازنشسته و 14 هزار میلیارد ریال به و یک‌هزار و 200 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سطح لرستان 10 شعبه تامن اجتماعی مشغول به خدمات دهی به مردم لرستان هستند که شعبه ازنا نیز با بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی در هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه‌لویی اظهار داشت: 5 هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه 640نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: بیش از یک سوم جمعیت لرستان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: در لرستان 197 هزار بیمه شده اصلی وجود دارد که در بخش‌های صنعت، کشاورزی، ادارات، صنوف و ... مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول