اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج دانش‌آموزی دامغان:

کارهای فرهنگی با مقتضیات جوانان متناسب باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دامغان گفت: کارهای فرهنگی باید با مقتضیات فکر و ذهن جوانان تناسب داشته باشد و آن‏گونه که جوانان انتظار دارند، طراحی و اجرا شود.

کارهای فرهنگی با مقتضیات جوانان متناسب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، محمد مطلبی‏نژاد ‌در نشستی با موضوع راهیان نور در دامغان بیان داشت: در اردوی راهیان نور دانش‌آموزی که به مناسبت ایام محرم با نام کاروان «عقیله بنی‌هاشم» نام گرفت، با کمک خود دانش‌آموزان کارهای فرهنگی و مذهبی بسیاری صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهم‏ترین و اثربخش‌ترین برنامه‌های فرهنگی در این اردو، برپایی کتابخانه سیار با موضوع دفاع مقدس و حادثه بزرگ عاشوراست.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دامغان گفت: تهیه و چاپ و توزیع بروشور شهیدان شاخص سال 91 یعنی شهید ناهید فاتحی‌کرجو و شهید بهنام محمدی و برگزاری مسابقه پیامکی از زندگی‌نامه این دو شهید بزرگوار، نصب عکس شهدا در اتوبوس‌ها و قطار و نشست سه حلقه صالحین در اردوگاه شهید زین‌الدین نیز برگزار شد.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری دل‏نوشته‌های دانش‌آموزان و یادداشت آن در دفترچه خاطرات راهیان نور، توزیع کارت‌های ختم قرآن و صلوات با نام یک شهید، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری حلقه‌های صالحین با موضوع‌های بصیرتی اخلاقی و پخش کلیپ‌های مداحی و مذهبی نیز در این راستا انجام شد.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دامغان گفت: در همه یادمان‌ها و اردوگاه‌ها، نماز به جماعت برگزار شد و شرکت دانش‌آموزان در رزمایش اردوگاه شهید مسعودیان و مراسم وداع با شهدا از جمله این برنامه‏ها بود.

خدمت به والدین بالاتر از جهاد در راه خداست

یک کارشناس مذهبی دامغان نیز در نشست کاروان راهیان نور عقیله بنی‌هاشم گفت: خدمت به والدین بالاتر از حج و جهاد در راه خداست.

مرضیه خوری‌نژاد بیان کرد: جایگاه والدین در اسلام فوق‌العاده ارزشمند تلقی شده و حقوق آنها، جزو بالاترین حقوق اجتماعی و اسلامی است.

وی با توجه به آیات و روایات ادامه داد: از حضرت رسول(ص) پرسیدند که بهترین اعمال در پیشگاه خدا چیست و حضرت فرمودند که «بعد از نماز، نیکی به والدین از محبوب‌ترین اعمال به حساب می‌آید».

این کارشناس مذهبی بیان کرد: نگاه محبت‌آمیز فرزندان به والدین عبادت محسوب می‌شود؛ حتی نگاه بدون عمل فیزیکی عبادت محسوب شده و چنانچه به مرحله عمل برسد، جزو بالاترین و برترین اعمال محسوب خواهد شد.

خوری‌نژاد گفت: ارزش خدمتگزاری به پدر و مادر در شرایط خاص حتی از حضور در میدان نبرد هم بالاتر است.

وی افزود: محبت به خانواده‌ها و ایجاد صفا و صمیمیت بین اعضای خانواده، جامعه را نجات می‌دهد و فرهنگ‌های جامعه را مستحکم‌تر می‌کند.

این کارشناس مذهبی اشاره کرد: ما با یک نگاه دقیق به زحمات طاقت‌فرسای پدر و مادر در پرورش فرزندان در دوران‌ مختلف، سقف حقوق والدین را ناعمق نشان می‌دهد.

وی افزود: والدین با شیره جان خود و میوه دل و با تمام وجود فرزندانشان را سامان می‌دهند و از سوی دیگر، وجود فرزندان به زندگی آنها مفهوم می‌دهد؛ بنابراین ما باید تمام تلاش خود را کنیم تا بتوانیم از زحمات والدین خود با کارهای درست و شایسته قدردانی کنیم.

خوری‏نژاد اظهار داشت: یکی از آثار پر برکت نیکی به والدین، آمرزش گناهان است که انسان را از مسیر بندگی خارج می‌کند.

انتهای پیام/74005/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول