اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

پروژه‌های مسکن مهر نیازمند دو مدرسه ابتدایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به ضرورت تک نوبته شدن مدارس‌ هر پروژه مسکن مهر حداقل نیاز به دو مدرسه ابتدایی دارد.

پروژه‌های مسکن مهر نیازمند دو مدرسه ابتدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ محمدحسین امین‌جعفری امروز در جلسه شورای مسکن وی‍ژه شهرهای زیر 25 هزار نفر که در فرمانداری قم برگزار شد اظهار کرد: با توجه به ضرورت ساخت مدارس در تمام مناطق مسکونی‌ باید نسبت به ساخت فوری مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر‌ اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه استقبال بالای مردم از مسکن مهر را عاملی برای نیاز بیشتر به ساخت مدرسه دانست و بیان کرد: نیاز به مدرسه در شهرهای مختلف با توجه به میزان تقاضای مسکن مهر توسط مردم بیش از پیش احساس می‌شود، ‌این در حالی است که برخی از شهرها مانند کهک با استقبال و تقاضای مجدد مردم مواجه شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ارتباط با تعداد مدارس مورد نیاز در هر منطقه گفت: یکی از مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش در ساخت مدارس‌ تک نوبته کردن این مدارس است که ما نیز باید اقدامات خود را در راستای این رویکرد پیگیری کنیم.

امین‌جعفری ادامه داد: با توجه به این موضوع حداقل دو مدرسه در هر منطقه مورد نیاز است تا دانش‌آموزان بتوانند در مدرسه یک شیفته به تحصیل مشغول شوند.

وی با بیان اینکه این تعداد مدرسه فقط در مقطع دبستان است‌ گفت: اگر نیاز مناطق به مدارس ابتدایی برطرف شود‌ می‌توان از مدارس سایر مناطق برای مقاطع بالاتر تا زمانی که برای این مقاطع هم مدرسه ایجاد شود استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مشکلی که در ارتباط با مدارس سلفچگان وجود دارد‌ گفت: در ارتباط با این زمین چند روز پیش صحبتی انجام شد اما متأسفانه در نهایت متراژ زمین مشخص نشد.

وی با اشاره به اینکه در سلفچگان 564 واحد مسکن مهر ساخته شده است‌ گفت: درست است که در آنجا تمام واحدها تکمیل نشده یا همه در ابتدای تحویل اقدام به سکونت نمی‌کنند‌ اما رویکرد ما باید برای تأمین امکانات برای سال‌های آینده باشد.

امین‌جعفری ادامه داد: با توجه به مباحث مطرح شده به نظر می‌رسد یکی از مصوبات این جلسه باید شروع ساخت هفت مدرسه‌ای باشد که جانمایی آنها انجام شده است.

وی همچنین در پایان از فرماندار قم خواست تا نسبت به تخصیص اعتبار برای ساخت فوری مدارس در تمام مناطق مسکن مهر اقدامات انجام گیرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول