اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

فرهنگ بسیج با عاشورایی قرابتی همسو دارند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: فرهنگ بسیجی در عصر معاصر ما با فرهنگ غنی عاشورایی قرابتی نزدیک، همسو و مستمر دارند که برای همیشه می‌تواند عزت جامعه اسلامی را برقرار کند.

فرهنگ بسیج با عاشورایی قرابتی همسو دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر عصر امروز در نشست اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: هر لحظه که از عمر این نظام می‌گذرد نیاز به تفکر بسیجی بیش از گذشته احساس می‌شود چرا که امروز کشور ما با اهریمنانی روبه‌رو است که از زمین و آسمان این کشور را مورد آماج حملات بی‌رحمانه فرهنگی و تبلیغات نرم قرار دادند.

وی تصریح کرد: ما تنها با تکیه بر اصالت و بصیرت بسیجی و فرهنگ اصیل عاشورایی می‌توانیم از این عقبه‌ها و گذرگاه‌ها عبور کنیم و دشمنان را به تسلیم و خواری و ذلت بکشانیم.

کاملی‌فر با یادآوری اینکه دشمنان این نظام برای رسیدن به اهدافشان دندان تیز کرده‌اند تا از فرصت‌ها و خلأها به نفع خود استفاده کنند، خاطر نشان کرد: در این عرصه آنچه برای ما به عنوان یک الگوی جهانی و بین‌المللی مطرح است حفظ روحیه همدلی، ‌مقاومت و ایثار جانانه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود از بسیج به عنوان زیباترین مولود انقلاب و تربیت یافته دامان سرفراز این نظام ارزشی یاد کرد و ادامه داد: در هفته بسیج باید جایگاه و ارزشمداری آن را بیش از گذشته برای نسل‌های آینده معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نخستین روز هفته بسیج در مناطق مختلف استان و در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر تجلیل از بسیجیان طرح هجرت و سازندگی، نشست‌های فرهنگی و همچنین بصیرت‌افزایی به همراه همایش حلقه‌های صالحین و تیم‌های ارزشی بسیج برگزار شد که در این برنامه‌ها اهداف متعالی نظام اسلامی در توسعه و اشاعه فرهنگ دینی و عاشورایی و بسیجی مورد تاکید قرار گرفت.

بسیج مدافع اسلام ناب است

فرماندار کوثر نیز در جلسه شورای اداری شهرستان کوثر از بسیج به عنوان مدافع اصلی اسلام و حافظ ارزش‌های متعالی مکتب دینی و عاشورایی یاد کرد.

سعدالله رئیس‌ساداتی تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی را تکیه بر تفکر بسیجی و الهام گرفته از اندیشه عاشورایی اعلام کرد و افزود: همه دستگاه‌ها موظف هستند در اشاعه این فرهنگ ناب وارد کار شوند.

وی همچنین ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی مهم و ارزشمند توصیف کرد و بر تبیین راستین این فریضه واجب الهی تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان کوثر نیز در این جلسه خدمت به مردم را زیباترین تفکر و اندیشه بسیج در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف اعلام کرد و اظهار داشت:‌ همین که بسیجیان در نهایت صدق و صفا در سنگر خدمت‌رسانی بی‌منت حاضر می‌شوند و به روستاییان و حاشیه‌نشینان خدمات ارایه می‌کنند بهترین حرکت و اقدام ماندگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در نشستی که با مسئولان حلقه‌های صالحین داشت از ایجاد یک‌هزار و 400 حلقه صالحین دانش‌آموزی در مدارس استان اردبیل خبر داد.

احمد محمودزاده به اقبال فرهنگیان و دانش‌آموزان برای عضویت در حلقه‌های صالحین اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه قصد و عدل در جامعه و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌ها از اهداف ایجاد این حلقه‌ها است.

وی تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و همچنین به مشارکت طلبیدن دانش‌آموزان و نسل‌های آینده را از دستاوردهای مناسب تشکیل حلقه صالحین اعلام کرد و ادامه داد: ‌با برنامه‌ریزی کیفی و افزایش روحیه مشارکت جمعی می‌توان اجرای برخی برنامه‌های مذهبی و انقلابی اثرگذار همچون برنامه‌های مناسبتی و مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری را برای اعضای حلقه‌های تربیتی صالحین در نظر گرفت.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول