اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس خبر داد

تامین اقلام غذایی مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در قدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت قدس از تامین تمام اقلام غذایی مورد نیاز هیئت‌ها و تکایای مذهبی در این شهرستان خبر داد.

تامین اقلام غذایی مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در قدس

حسن عقبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اظهار داشت: مردم مومن و ولایی کشورمان در ایام ماه محرم و صفر اقدام به برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری کرده و در برخی از شب‌ها به ویژه دهه نخست محرم، اربعین حسینی (ع) و بالاخره بیست و هشتم ماه صفر اقدام به طبخ و پخش نذورات خود می‌کنند.

*اقلام غذایی مورد نیاز مردم در بازار وجود دارد

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر عدم دسترسی مدیران هیئت‌ها و تکایای مذهبی به برخی اقلام غذایی برای طبخ نذورات منتشر شده است، آیا این مطالب صحت دارد، گفت: ما چنین گزارش‌هایی نداشتیم و به طور کامل انتشار مطالب غیر واقعی از این دست را تکذیب می‌کنم.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت قدس تاکید کرد: هم‌اکنون تمام مواد مورد نیاز مردم شهرستان قدس به ویژه اقلام غذایی به اندازه کافی در بازار وجود دارد و هیچ یک از شهروندان برای تامین مواد مورد نیاز مشکلی ندارند.

عقبایی افزود: از سوی دیگر پیش از فرا رسیدن ماه محرم و ایام برگزاری مراسم سوگواری، طی جلساتی با مدیران هیئت‌های مذهبی نیازهای آنها اخذ و با اجرای برنامه‌ای ویژه تمام اقلام مورد نیاز هیئت‌ها و تکایا تامین و در اختیار مدیران آنها قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بنابراین پخش هرگونه شایعه‌ای مبنی بر عدم وجود مواد غذایی مورد نیاز در بازارهای شهرستان قدس کذب بوده و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

*سهمیه اقلام غذایی هیئت‌های مذهبی توزیع شده است

مدیر‌کل اداره صنعت، معدن و تجارت قدس ادامه داد: همچنین برخی اقلام ضروری برای طبخ نذورات توسط هیئت‌ها و تکایای فعال در این شهرستان براساس یک برنامه جداگانه تهیه شد که این اقدام پیش از ماه محرم انجام شده بود.

عقبایی تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز هیئت‌ها و حسینیه‌ها مربوط به اقلامی چون برنج، روغن و گوشت قرمز می‌شود که به اندازه کافی در شهرستان قدس ذخیره شده است و سهمیه هر یک از هیئت‌ها نیز آماده بوده و حتی در میان برخی از هیئت‌ها توزیع شده است.

وی تصریح کرد: این اقلام به قیمت مصوب و دولتی توزیع می‌شود و مدیران هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره صنعت شهرستان قدس، سهمیه خود را به قیمت مصوب دولتی تهیه کنند.

عقبایی ادامه داد: این شایعات از سوی دلالان و افراد سودجو منتشر شده است و آنها می‌خواهند آرامش بازار را در ایام محرم که به طور طبیعی تقاضا برای تهیه مواد غذایی افزایش می‌یابد، مختل کنند.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول