اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

دانشگاه و صنعت هر دو از یکدیگر فاصله دارند/هوش سرشار ایرانی تحریم‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند گفت: امروز دانشگاه و صنعت هر دو از یکدیگر فاصله دارند و با این روند بیکاری روز به روز افزایش می‌یابد.

دانشگاه و صنعت هر دو از یکدیگر فاصله دارند/هوش سرشار ایرانی تحریم‌پذیر نیست

به گزارش خبر گزاری فارس از فیروزآباد، نادر فریدونی عصر امروز در جمع دانشگاهیان شهرستان فیروزآباد که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر دانش ما هم‌تراز و هماهنگ با صنعت پیش می‌رفت، بیکاری وجود نداشت یا حداقل آمار آن بسیار کم بود.

وی افزود: امروز دانشگاه و صنعت هر دو از یکدیگر فاصله دارند و با این روند بیکاری روز به روز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: در این برهه زمانی باید برنامه‌ریزان ما، دولتمردان، صنعت‌گران و دانشگاهیان با یک برنامه‌ریزی مدون با ایجاد تعامل میان دانشگاه و صنعت نیروی مورد نیاز صنعت را در دانشگاه آموزش داده و به کار گیرند.

فریدونی اضافه کرد: امروز با مشاهده خیل عظیم بیکاران جوان و تحریم‌های اقتصادی که به وجود آمده وظیفه ما این است که امید را از جوانان نگیریم و به آنان انگیزه بدهیم.

وی بیان داشت: باید به جوانان آموزش داد تا در دوران تحصیل مفهوم درس را خوب بفهمند و مهارت را یاد بگیرند و از تئوری‌پردازی، مدرک‌گرایی و فقط نمره قبولی خارج شویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فارغ‌التحصیلان ما باید کارایی عملی مورد قبولی داشته باشند و تحصیلات آنان کاربردی باشد تا بتوانند در جامعه مورد استفاده قرار گیرند.

فریدونی با اشاره به توقعات خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها و جوانان توقع دارند پس از پایان تحصیلات، شغل برای آنان فراهم شود چرا که تمام وقت، هزینه و عمر خود را صرف درس کرده‌اند و این‌گونه توقعات، حق جوانان است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید میان نوآوران و کاربران، دانشگاه و صنعت، استاد و دانشجو، مدیران و مردم، تعامل بیشتری صورت گیرد تا با داشتن هوش سرشار ایرانی، شاهد پیشرفت جهشی باشیم.

انتهای پیام/ 2448/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول