اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

حمایت از تولیدات داخلی سبب شکستن تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولیدات داخلی سبب شکستن تحریم‌ها است و دولت باید به صنعتگران توجه ویژه داشته باشد.

حمایت از تولیدات داخلی سبب شکستن تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محسن صالحی‌نیا پیش‌ از ظهر امروز در جمع صنعتگران، کارآفرینان و مسئولان صنایع شهرستان مبارکه اظهار کرد: خرسندم که به دعوت نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان آمدم تا از نزدیک و در جمع صنعتگران شهرستان مبارکه مشکلات موجود در این عرصه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه تولید افزود: با توجه به نداشتن امکان استفاده از اعتبارات مدت‌دار و منابع بین بانکی در گشایش اعتبار اسنادی، نداشتن امکان واردات مواد اولیه مانند قبل، افزایش شاخص‌های قیمتی تولیدکننده و قیمت عوامل و نهاده‌های تولید، تفاوت ایجاد شده در معادل ریالی نرخ ارز، منابع جاری توان پاسخگویی نیاز واحدهای تولیدی را برای استمرار تولید ندارد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به تولیدات داخل اهمیت داد که پشتوانه تولید مستمر سبب برطرف کردن مشکلات موجود در امر واردات در کشور می‌شود.

وی با تشریح برخی راهکارهای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی افزود: افزایش سقف اعتبار واحدهای تولیدی، تسریع در اعطای سرمایه در گردش معرفی شده از محل منابع صندوق توسعه ملی و رعایت دقیق سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی با توجه به بخشنامه بانک مرکزی از راهکارهای تامین نقدینگی است.

به گزارش فارس، در پایان مدیران صنایع موجود در شهرستان به بیان مشکلات خود در عرصه‌های مختلف صنعت پرداختند و راهکارهای موجود را برای برطرف کردن این مشکلات پیشنهاد دادند.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول