اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر:

انتخاب داوران جشنواره تئاتر استانی عاقلانه نبود / می‌گویند ما را نقد کنید اما بایکوتمان می‌کنند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه انتخاب داوران جشنواره تئاتر عاقلانه نبود، گفت: انتخاب داوران جشنواره‌ها باید بر اساس ضوابط باشد نه رابطه، تا رأی آنها بهتر مورد پذیرش قرار گیرد.

انتخاب داوران جشنواره تئاتر استانی عاقلانه نبود / می‌گویند ما را نقد کنید اما بایکوتمان می‌کنند

پویان عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سه روز پیش از بازبینی نمایش‌های ارسال شده برای جشنواره استانی، قوانین این جشنواره زیرپا گذاشته شد و این در حالی است که قوانین جشنواره تا لحظه آخر باید به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: مطابق قوانین جشنواره، تئاترهایی که قرار است در جشنواره اجرا شود باید پیش از آن اجرای عمومی رفته و در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد و این در حالی است که چهار تا پنج کار برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده بود که نه تنها در جشنواره کمدی که یک هفته پیش از این جشنواره برگزار شد شرکت داشتند بلکه اجرای عموم نیز نرفته بودند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه این مسئله یکی از اعتراض‌های به جای هنرمندان تئاتر بود، تاکید کرد: با پیگیری‌های هنرمندان تئاتر مشخص شد که سه روز پیش از بازبینی، تصمیم مسئولان بر آن شده که افرادی که نمایش آنها در نوبت بازبینی قرار دارند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که این توجیهی است که به هیچ وجه پذیرفته‌شده نیست.

وی ادامه داد: این سئوال پیش می‌آید که آیا منطقی است یک جشنواره در دقیقه 90 قوانین خود را تغییر دهد و این موضوع را در ذهن متبادر می‌کند که شاید از این طریق خواسته‌اند تئاترهایی که قوانین را رعایت نکرده‌اند به جدول جشنواره راه دهند.

عطایی تصریح کرد: با این کار حق افرادی که به قوانین جشنواره عمل کرده، تا پایان شهریور تئاتر خود را هر زحمتی به صحنه برده و در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده‌اند به هدر می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر قرار است قوانین جشنواره در لحظه آخر عوض شود بهتر است از ابتدا تعیین می‌شد تا برخی از کارگردانان مجبور نشوند در بدترین فصل اکران که هیچ بازگشت سرمایه‌ا‌ی برای آنها ندارد تئاتر خود را به صحنه ببرند و آن را در نوبت اجرا قرار دهند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه اعتراض دوم اهالی تئاتر بر کیفیت تئاترها بود، گفت: البته هیچ کاری را نمی‌توان با دیگری از لحاظ کیفی مقایسه کرد چرا که هر کس بر روی متنی متفاوت از دیگری کار می‌کند اما با مشاهده تئاترهای جشنواره این موضوع به وضوح روشن بود که سطح تئاترهای جشنواره پایین‌تر از برخی نمایش‌‌هایی بود که انتخاب نشده بودند.

وی اضافه کرد: البته این قسمت را نمی‌توان کاری کرد چرا که بازبین بر اساس سلیقه خود برخی تئاترها را می‌پسندد و برخی را نه و ما نمی‌توانیم اعتراض داشته باشیم.

عطایی با بیان اینکه از دیدگاه من انتخاب داوران جشنواره اشتباه بود، تاکید کرد: یکی از داوران اهل خوزستان بود، یکی سال‌ها از تئاتر دور بوده است و دیگری با برخی دوستان تئاتری ارتباط شاگردی استادی دارند که شبهه‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در این گونه موارد باید داورانی انتخاب شوند که بی‌ضابطه‌تر و نا آشناتر با کارگردانان شرکت‌کننده در جشنواره بوده و در عین حال تحصیل‌کرده تئاتر باشند تا رأی آنها بهتر مورد پذیرش قرار گیرد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه مسئولان دائما به ما می‌گویند ما را نقد کنید، افزود: زمانی که شروع به نقد‌کردن می‌کنیم نه تنها حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهند بلکه به ما معترض می‌شوند.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول