اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور گسترش آموزش تئاتر معلولان

نخستین جشنواره تئاتر استانی مارلیک در رشت گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره تئاتر استانی مارلیک به منظور گسترش آموزش تئاتر معلولان در رشت گشایش یافت.

نخستین جشنواره تئاتر استانی مارلیک در رشت گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دبیر جشنواره تئاتر استانی مارلیک در جمع معلولان هنرمند این شهر با بیان اینکه این جشنواره با هدف گسترش آموزش تئاتر معلولان برگزار می‌شود اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها کمک می‌کند تا امکانات و فرصت‌های مناسبی برای ارائه توانایی‌های معلولان ایجاد شود.

رضا مهرگان، گسترش آموزش تئاتر به افراد دارای معلولیت را از جمله اهداف برگزاری جشنواره مذکور دانست و افزود: ایجاد حس رقابت سالم بین گروه‌های نمایشی، تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری بین هنرمندان تئاتر و معلولان علاقه‌مند به هنر نمایش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در گیلان است.

وی ارتقای سطح آگاهی در راستای برقراری فرصت‌های یکسان برای معلولان را از دیگر اهداف جشنواره معرفی کرد و گفت: 22 نمایشنامه از 22 مرکز نگه‌داری معلولان، سالمندان، افراد کم‌توان ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی‌حرکتی به دبیرخانه ارسال شده که در مرحله بازخوانی هفت عنوان برای نمایش روی صحنه و سه عنوان نمایش خیابانی است.

این مسئول اضافه کرد: از برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه روز پنجشنبه هفته جاری در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با حضور مسئولان استانی تجلیل می‌شود.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره تئاتر استانی مارلیک که با همکاری سازمان بهزیستی، شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت و اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از امروز در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان برگزار شده و تا 25 آبان جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/84002 /ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول