اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول طرح و برنامه جهادکشاورزی آزادشهر:

8 هزار هکتار از اراضی آزادشهر گندمکاری می‎شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: در سال زراعی جاری 8 هزار و 54 هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش گندم خواهد رفت.

8 هزار هکتار از اراضی آزادشهر گندمکاری می‎شود

علی‎اصغر دیدگاه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این مقدار زمین 6 هزار و 412 هکتار به صورت آبی و یک‎هزار و 642 هکتار هم به صورت دیم کشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: گندم‌کاران آزادشهری طی قراردادی با مرکز خدمات کشاورزی این شهرستان 459 تن کود دریافت خواهند کرد که از این میزان 325 تن ازته و 134 تن فسفاته است.

2 هزار هکتار از اراضی آزادشهر تحت کشت کلزا می‌رود

مسئول واحد طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر با اشاره به اینکه 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان همچنین تحت کشت کلزا خواهد رفت اذعان داشت: 216 تن کود هم به کلزاکاران تحویل داده خواهد شد که از این مقدار 175 تن ازته و 41 تن فسفات خواهد بود.

دیدگاه ادامه داد: برای حمایت کلزاکاران 856 تن بذر اصلاح‎شده و مرغوب به کشاورزان اختصاص یافته است.

486 هکتار از اراضی آزادشهر تحت کشت جو می‌رود

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی آزادشهر با اشاره به کشت جو در این شهرستان تصریح کرد: در سال جاری همچنین 486 هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت جو خواهد رفت که به کشاورزان جوکار نیز از سوی این مدیریت 70 تن بذر مرغوب به همراه 36 تن کود ازته و 12 تن فسفات تحویل داده خواهد شد.

بیمه شدن اراضی آزادشهر در مقابل خسارات احتمالی

دیدگاه ادامه داد: با توجه به بارندگی‎های سال جاری و خساراتی که به زمین‎های زراعی و بخش کشاورزان این شهرستان وارد کرد محصولات تمامی کشاورزانی که با مدیریت جهاد کشاورزی و خدمات قرارداد می‎بندند بیمه خواهد شد که در صورت آسیب‎دیدگی احتمالی و با توجه به نظریه کشاورزان از خدمات حمایتی بیمه بهره‎مند خواهند شد.

انتهای پیام/2307//د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول