اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بسیج سازندگی همدان:

کادرسازی و تقویت فرهنگ دینی از اهداف عمده بسیج است

خبرگزاری فارس: سرپرست بسیج سازندگی همدان گفت: کادرسازی و تقویت فرهنگ دینی، مذهبی و بسیجی بین جوانان با برگزاری اردوهای جهادی از اهداف عمده بسیج سازندگی به شمار می‌رود.

کادرسازی و تقویت فرهنگ دینی از اهداف عمده بسیج است

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی از جمله برنامه‌های اجرایی بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف در سطح استان افزود: ساماندهی گلزار شهدای روستای کوریجان از توابع شهرستان کبودراهنگ و ساماندهی گلزار شهدای روستاهای شهرستان اسدآباد از دیگر برنامه‌های ما در این هفته به شمار می‌رود.

سرپرست بسیج سازندگی همدان تصریح کرد:‌ از دیگر پروژه‌های ما احداث نمازخانه مدرسه شهید طالقانی در شهرستان همدان و مدرسه استثنایی شهرستان قهاوند بوده است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده بیان داشت:‌ از دیگر برنامه‌های ما می‌توان به تحویل واحدهای تکمیل شده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان توسط بسیج سازندگی استان همدان در فاز نخست اشاره کرد که در 30 آبان ماه تحویل روستاییان می‌شود.

صادقی عنوان کرد: بسیج سازندگی ادامه جهاد سازندگی در اوایل انقلاب است که بسیجیان و جوانان داوطلب در روستاها حضور پیدا کرده و به محرومان کمک می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد راه‌اندازی و ساماندهی اردوهای جهادی است که با بکارگیری جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و بسیج مساجد و محلات انجام می‌شود.

سرپرست بسیج سازندگی همدان گفت: ساخت پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در مناطق و روستاهای محروم و ساماندهی و اعزام تیم‌های پزشکی رایگان به این مناطق توسط بسیج جامعه پزشکی نیز از اهم برنامه‌های بسیج سازندگی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان است، اظهار کرد: از دیگر اهداف ما پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف کادرسازی، فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ دینی، مذهبی و بسیجی بین جوانان با برگزاری اردوهای جهادی است.

صادقی افزود: بسیج در تمام عرصه‌ها و زمان‌ها حضوری پررنگ، فعال و تأثیرگذار دارد در اوایل انقلاب در برنامه‌های جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی وارد عمل شد و بعد از شروع جنگ نیز در جبهه‌های دفاع مقدس حاضر شد و با نقش تأثیرگذار خود معادله‌ها را تغییر داد.

وی ادامه داد:‌ بعد از دفاع مقدس و با ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی صبغه بسیجی و جهادی تغییر یافت که با تشکیل بسیج سازندگی دوباره به عرصه فعالیت برگشت.

سرپرست بسیج سازندگی همدان با اشاره به تحریم‌های علیه ایران تصریح کرد: اکنون نیز بسیج همچون گذشته در عرصه اقتصاد مقاومتی پیشتاز و پیشگام بوده و با جدیت تمام به مقابله با تحریم‌ها خواهد پرداخت.

وی ابراز داشت: شاید نقش‌ها تغییر کند اما جامعه هدف ما مردم هستند که همه به نوعی بسیجی بوده و کارهای عام‌المنفعه انجام می‌دهند و داوطلبانه به یاری محرومان می‌شتابند و انگیزه آنان بیشتر از گذشته نیز شده و در کنار ریزش‌ها رویش‌های خوبی نیز داریم.

صادقی با اشاره به تقارن هفته بسیج و ایام محرم عنوان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از نظام و فرهنگ عاشوراست و بسیج نیز زاییده انقلاب است و هم‌رنگ و همسو با اهداف امام حسین(ع) و شهدای کربلا حرکت می‌کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه بسیج پرچمدار حرکت‌های عدالت‌خواهی است، خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج به این معناست که هر جا مظلوم و محرومی باشد باید برای یاری و حمایت از آنها گام برداشت.

انتهای پیام/89006/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول