اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق صنایع و معادن استان اردبیل خواستار شد

پرداخت سهم 10 درصدی اردبیل از صندوق توسعه ملی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنایع و معادن، بازرگانی و کشاورزی استان اردبیل گفت: ما انتظار داریم سهم استان اردبیل از 10 درصد صندوق توسعه ملی در حمایت از تولید و بخش خصوصی به سرعت محقق شود.

پرداخت سهم 10 درصدی اردبیل از صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد داریم که همچون کارهای ارزشی و معنوی در حوزه صنعت و تجارت بانک مرکزی و دستگاه‌های مرتبط تقوا و نظم در امور را رعایت کرده و مورد عنایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر این دو اصل در تصمیم‌گیری‌های مراجع اصلی کشور به ویژه بانک‌ها و سازمان‌های صنعتی، اقتصادی و بازرگانی مورد توجه قرار گیرد بخش عظیمی از مطالبات و خواسته‌های بخش خصوصی قابل تأمین شدن است.

این نماینده بخش خصوصی در ادامه سخنان خود به پیگیری مطالبات فعالان حوزه تولید و صنعت و دعوت از اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس برای حضور در این استان و شناسایی مشکلات و نارسایی‌های مختلف واحدهای تولیدی و صنعتی خاطر نشان کرد: از طریق مجلس پیگیر حل مشکلات حوزه صنعت و تجارت استان هستیم و امیدواریم در قانون‌گذاری‌ها به نحوی مشکلات و موانع این بخش برطرف شود.

پیرمؤذن از احصا مشکلات و موانع تولید و بخش صنعت و ارسال 17 مورد گزارش در این زمینه به وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اضافه کرد: ما با حضور مدیران سیستم بانکی، نمایندگان مجلس و برخی از اصحاب تولید و واحدهای صنعتی مشکلات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم که قطعاً خروجی آنها حل مشکلات واحدها و جدال طولانی مدت بانک‌ها با برخی تولیدکنندگان بخش خصوصی در پرداخت نشدن تسهیلات بانکی بود که قول دادند این مانع نیز برطرف شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: هر چند تاکنون مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های کشوری به مطالبات پاسخی شفاف و عملیاتی ندادند ولی خروجی رایزنی‌ها مناسب بوده که انتظار می‌رود در این باب کارهای عملی نیز صورت گرفته و وعده‌ها تنها در روی کاغذ باقی نماند.

وی ادامه داد:‌ هر چند مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت قول دادند که به مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی و انتظارات به حق آنها پاسخ دهند اما در فرصت اندک کاری به دلیل محدودیت فصل کاری در این استان امیدواریم جهت‌گیری‌ها و اقدامات به سمتی باشد تا رضایت واقعی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق صنایع و معادن استان اردبیل با انتقاد شدید از یکسان بودن برخی دریافتی‌ها از تولیدکنندگان و صنعتگران به ویژه مالیات گفت: چگونه است که واحدهای تولیدی واقع در مرکز کشور را با واحدهای تولیدی شهر اردبیل همسان دیده و به صورت یکسان مالیات و دیگر عوارض را دریافت می‌کنند اما زمانی که موعد پرداخت تسهیلات باشد یک تبعیض واقعی را بین تولیدکننده مرکز کشور با اردبیل قائل می‌شوند.

پیرمؤذن ریشه این بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها را نگاه غلط مسئولان در توسعه‌یافتگی مناطق محروم و دورافتاده اعلام کرد و افزود: کمیته تسهیلات کشوری مقرر کرده است 10 درصد از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ریالی به صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت شود که تاکنون ریالی از این محل به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: ما لیست 221 واحد مشکل‌دار تولیدی و صنعتی استان را که اغلب با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبه‌رو بودند در اختیار مسئولان بانکی و صندوق ملی توسعه قرار دادیم که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مشکلات آنها با پرداخت تسهیلاتی برطرف شود.

پیرمؤذن همچنین خواستار شکل‌گیری جلسه کمیته تسهیل کشوری در اردبیل شد تا واحدهای تولیدی استان بتوانند اهدافشان را محقق کنند.

انتهای پیام/62001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول