اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تاریخ مازندران باید به وسیله دانشگاهیان و اهل قلم زنده شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تاریخ مازندران باید به وسیله دانشگاهیان و اهل قلم زنده شود.

تاریخ مازندران باید به وسیله دانشگاهیان و اهل قلم زنده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله نورالله طبرسی در دیدار با هیئت‌های مذهبی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی برای برگزاری عزای حسینی باید منسجم و همدل باشند، اظهار داشت: عاشورا باید آن طور که امام (ره) زنده نگه می‌داشت، زنده نگاه داشته شود.

وی با اعلام اینکه دسته‌های عزاداری در مازندران باید هماهنگی مناسبی باید یکدیگر داشته باشند، بیان داشت: با برپایی مراسم عزاداری مناسب باید صدای مظلومیت حسین‌ (ع) را به جهانیان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مازندرانی‌ها سابقه طولانی در حمایت از شیعه و حکومت علویان داشتند، تاکید کرد: مردم مازندران در تبعیت از شیعه دارای سابقه طولانی هستند و با زنده نگهداشتن عاشورا می‌خواهیم علوی بودن و شیعه بودنمان را به اثبات برسانیم.

طبرسی با اعلام اینکه حکومت شیعه در مازندران دارای سابقه بسیار طولانی است، تاکید کرد: مراسم عزاداری سالار شهیدان در مازندران باید منحصر به فرد تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه ما نیاز داریم تاریخ مازندران زنده شود، خاطر نشان کرد: تاریخ مازندران باید به وسیله دانشگاهیان واهل قلم زنده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار برگزاری مراسم عزاداری باشکوه امام حسین (ع) در روز تاسوعا با حضور همه هیئت‌های مذهبی مرکز استان شد و بیان داشت: با اقدامات مناسبی که برای آزاد سازی صحن امام‌زاده یحیی ساری انجام شد همه هیئت‌های مذهبی در صحن این  امامزاده به عزاداری بپردازند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار انعکاس رسانه‌ای عزاداری مردم مازندران شد و بیان داشت: امروز عصر رسانه است و با انعکاس رسانه‌ای عزای حسینی باید به جهانیان ثابت کنیم که شور حسینی مردم ایران همچنان پابرجا است.

وی با اعلام اینکه عاشورا یک هویت تاریخی بسیار گران‌بها دارد، بیان داشت: قبل از واقعه عاشورا حضرت آدم (ع) و بعد از وی همه پیامبران الهی برای واقعه عاشورا گریه کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندارن در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تکیه بر عاشورا به موفقیت رسید و ما باید تلاش کنیم با زنده نگهداشتن عاشورا این حکومت را به دست صاحب اصلی حضرت مهدی صاحب الزمان برسانیم.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول