اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان‌شمالی خبر داد

اجرای طرح هادی در 67 روستای خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان‌شمالی گفت: این نهاد در سال جاری تهیه 54 طرح هادی روستایی و اجرای 67 طرح را در برنامه کاری خود دارد.

اجرای طرح هادی در 67 روستای خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی، علی‌اکبر صابری اظهار کرد: این استان بر اساس سرشماری سال گذشته، دارای 835 روستا است که از این تعداد 718 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

وی افزود: بر همین اساس این نهاد برنامه‌ای عمرانی برای ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان را در قالب طرح هادی در دستور کار خود قرار داده که بنیاد مسکن استان از مجموع 718 روستای استان، طرح هادی 211 روستا را اجرا کرده است.

صابری تصریح کرد: در سال جاری طرح هادی 54 روستای بالای 20 خانوار در حال نقشه‌برداری و تهیه طرح بوده و در پنج روستای بالای 20 خانوار این طرح در حال بازنگری است، همچنین طرح سازماندهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی بخش مرکزی شهرستان شیروان نیز در حال تهیه است.

وی اظهار کرد: طرح هادی 67 روستای بالای 20 خانوار استان نیز در دست اجراست که از این تعداد طرح هادی 55 روستا به صورت نیمه تمام از سال قبل بوده و عملیات اجرایی طرح هادی 12 روستا نیز سال جاری آغاز شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع برای 520 روستای بالای 20 خانوار استان، این طرح تهیه شده که برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 63 میلیارد و 776 میلیون ریال اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول