اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج و همراهی با انقلاب - 20

غلامی: سفارش تمام شهدا پشتیبانی از رهبری بود

خبرگزاری فارس: یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس گفت: سفارش همه شهدا اطاعت از رهبری است.

غلامی: سفارش تمام شهدا پشتیبانی از رهبری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، یوسف غلامی پیش‌ازظهر امروز در یازدهمین یادواره شهید فهمیده و 18 شهید دانش‌آموز، همچنین هشت شهید گمنام که به مناسبت هفته بسیج در کانون شهید مهدی پور آموزش و پرورش نور برگزار شد با بیان خاطراتی از حضور بسیجیان کم سن و سال دانش‌آموز در دفاع مقدس اظهار داشت: سفارش همه شهدا به ما و دیگران اطاعت از رهبری و حرکت پشت سر ولایت بوده و است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با ذکر نام برخی از شهدا و همسنگران خود به‌ویژه رزمندگان دانش‌آموز ابراز داشت: این شهدا با همان سن کم که به تکلیف هم نرسیده بودند، اما آنقدر خالص بودند و با خدای خود رابطه برقرار کردند که از عاقبت کار خود و برخی‌ها خبر داشتند.

غلامی ادامه داد: شهیدی تاریخ و نحوه شهادت خود را سه روز قبل از عملیات اعلام کرد و به من هم گفت که تو در جنگ شهید نمی‌شوی و همان شد که او گفته بود، شهید دیگری که فقط 15 سال داشت و نماز بر او واجب نبود در عملیات مفقود شده بود پس از هفت روز پیگیری و پیدا شدنش به محض به هوش آمدن، گریه می‌کرد ومی‌گفت من هفت روز نماز نخواندم و از ما خواست تا برایش آب بیاوریم تا بتواند وضو بسازد و با همان وضعیت نماز هفت روزش را بخواند.

وی با اشاره به خلوص، رشادت‌ها و شهادت‌طلبی این بسیجیان در دوران دفاع اذعان کرد که نمی‌تواند آنچه را که حق است بر زبان بیاورد و با این حال گفت: از نماز شب‌هایشان بگویم، نماز اول وقت، بخشش و سخاوت و ایثار، از کدام حسنه بگویم که شهیدی قبل از اعزام به جبهه پول توجیبی‌اش را که از پدرش می‌گرفت، پس انداز می‌کرد و پایان هر ماه بین فقرا انفاق می‌کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس به موضوع دیدارش با یک زائر سوئدی در مناطق عملیاتی اروند در راهیان نور اشاره کرد و ابراز داشت: این سوئدی در پاسخ به چرایی آمدنش به مناطق عملیاتی ایران گفت: من به عشق شهدای ایران و دیدار بسیجیان به این منطقه آمدم.

غلامی ادامه داد: وقتی از او راجع به رهبری سئوال شد گفت «رهبر شما مانند آب است و شما مانند ماهی و اگر بخواهید از او دور شوید محکوم به نابودی هستید».

وی افزود: این سوئدی مبارز ادامه داد وقتی رهبر شما شروع به صحبت می کند پشت اروپا و آمریکا می‌لرزد، اما برخی از شما در این موضع می‌لنگید، پس باید دقت کنیم بنا به سفارش همان بسیجیان مخلص شهید با اطاعت از ولایت پشت سر رهبری حرکت کنیم تا به مقصد برسیم.

به گزارش فارس، در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز تجلیل شد.

انتهای پیام/8600/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول