اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد

ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی سوغات همدان / سوغات همدان مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان بر ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی سوغات همدان تأ‌کید کرد و گفت: با توجه به مغفول ماندن سوغاتی‌های خوراکی همدان نیاز به ایجاد نمایشگاه دائمی احساس می‌شود.

ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی سوغات همدان / سوغات همدان مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با بیان اینکه همدان با وجود پتانسیل‌هایی که در گردشگری دارد مورد غفلت واقع شده است، افزود: ما در گردشگری تنها معطوف به ایام یا فصولی از سال بودیم در حالی که همدان در هر فصل جذابیت‌های خاص گردشگری را داراست.

وی با اشاره به اینکه در آمایش سرزمین برای محور گردشگری فاز بزرگی باز شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری در درآمدزایی و ایجاد اشتغال تأثیرگذار است، نیازمند اقدامات جدی‌تری در این حوزه هستیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی در همدان درخواست کرد: کمیته‌ای در میراث فرهنگی برای پیگیری داشته‌ها و آورده‌های جشنواره زمستانی تشکیل شود تا با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف حرکت جشنواره مستمر باشد.

وی ورزش‌های زمستانی را یکی از ظرفیت‌های همدان برشمرد و افزود: همدان با برف‌های زمستانی و پیست بین‌المللی اسکی جذابیت‌هایی دارد که باید با معرفی ورزش‌های زمستانی بتوانیم گردشگری زمستانی همدان را به گردشگران معرفی کنیم.

قهرمانی‌مطلق همدان را دارای فرهنگ و تاریخ با قدمت 3 هزار ساله عنوان کرد و گفت: اگر ما بتوانیم از حضور میهمانان خارجی در همدان بهره‌مند شویم به نوعی ارزآوری خوبی صورت می‌گیرد که می‌توان از این فرصت وضعیت اقتصادی استان را نیز بهبود بخشید.

وی با اشاره به نمایشگاهی که همزمان با جشنواره زمستانی آغاز به کار می‌کند، یادآور شد: در این نمایشگاه باید از همه داشته‌ها و سوغاتی‌های همدان استفاده شود چرا که نمایشگاه ویترین مناسبی برای ارائه توانمندی‌های همدان آن هم در جشنواره زمستانی است.

فرماندار همدان بر ایجاد نمایشگاه دائمی سوغات همدان تأکید کرد و گفت: نبود نمایشگاه دائمی سوغات در این شهرستان احساس می‌شود که باید شکل گیرد که اگر به این زودی تحقق نمی‌یابد، حداقل در ایام جشنواره ایجاد شود.

وی با تأکید بر احداث بازارچه صنایع‌ دستی خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع‌ دستی مد نظر ماست که باید پیگیری شود.

فرماندار همدان اداره ارشاد را موظف به ارائه برنامه‌هایی در جشنواره زمستانی کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که ارشاد باید مد نظر قرار دهد، احیای موسیقی سنتی و معرفی به مردم است چرا که مسافران و گردشگران باید با فرهنگ و لهجه همدانی آگاهی یابند که این امر همکاری میراث فرهنگی و ارشاد را می‌طلبد.

به گفته قهرمانی‌مطلق، با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، هزینه کم خدمات و هزینه‌های کم ماندگاری و اسکان برای مسافران در همدان بسیار مقرون به صرفه است، می‌توان از این مزیت‌ها برای جذب توریسم استفاده کرد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: فروشگاهی به منظور خرید اقلام سوغاتی مواد غذایی مخصوص همدان به گردشگران معرفی شود تا اقلام با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/89003/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول