اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان همدان:

گردشگری همدان بی‌برنامه است/ مسئولان سکوت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه گردشگری همدان بی‌برنامه است، گفت: مسئولان گردشگری استان باید برنامه گردشگری خود را اعلام کنند، باید دید چرا سکوت کرده و گزارش نمی‌دهند.

گردشگری همدان بی‌برنامه است/ مسئولان سکوت کرده‌اند

امیر خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه توجه به بحث گردشگری و بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌های آن عامل توسعه‌بخش یک جامعه به شمار می‌رود، از وضعیت گردشگری همدان انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه مبحث گردشگری همدان تنها منوط به مدیرکل میراث فرهنگی نمی‌شود، افزود: همه مسئولان ذی‌ربط باید در این زمینه با قوت و قدرت وارد کار شده و از ظرفیت‌های گردشگری همدان برای ارتقای جایگاه آن استفاده کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزئی از مدیرانی است که باید گردشگری همدان را مورد توجه قرار داده و در راستای تقویت آن بکوشند، پس همه مسئولان مرتبط باید در این زمینه کوشا باشند.

وی با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم نسبت به گردشگری همدان برنامه داشته باشند، افزود: این برنامه‌ها باید به نحوی باشد که خروجی مطلوبی از آن را شاهد و ناظر باشیم.

به گفته خجسته وجود قریب به 600 جاذبه توریستی در همدان می‌‌تواند بسترساز ارتقای وضعیت آن و زمینه‌سازی برای جلب و جذب توریست و گردشگر باشد که این مهم باید از هر نظر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با طرح این سئوال که باید دید چه قدر از ظرفیت گردشگری همدان استفاده شده است، ابراز داشت: باید بررسی کرد که چه قدر از زیرساخت‌های گردشگری و توریست‌پذیری در همدان آماده شده تا گردشگران از کمبود امکانات گله‌مند نباشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گردشگری را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال دانست و افزود: برای مثال می‌توان سرمایه عظیمی که در مجموعه توریستی گنجنامه همدان نهفته شده را مورد اشاره قرار داد که هنوز از آن به درستی بهره‌گیری نشده است.

وی گفت: این مجموعه با وجود برخورداری از این سرمایه بزرگ، نه راه درآمدزدایی و نه برنامه منظم دارد، باید دید چرا وقتی این همه برای این مجموعه هزینه شده نباید دارای یک برنامه منسجم باشد.

خجسته با بیان اینکه کمیته گردشگری همدان باید فعالانه و از روی برنامه حرکت کند، ابراز داشت: طبق گزارشات واصله و طبق نظرات گردشگران، روند فعالیت این کمیته از روی بی‌برنامگی است.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان جلسه‌ای با رئیس گردشگری کشور داشته است، گفت: قرار بر این شده تا بودجه کلانی در سطح کشور برای بحث گردشگری و صنایع دستی استان‌ها در نظر گرفته شود که صحبت‌ها و رایزنی‌هایی مبنی بر ویژه دیدن همدان در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: به طور قطع تحقق این مهم نیازمند پیگیری از سوی مسئولان ذی‌ربط است و ما نیز به مدیران اعلام کرده‌ایم که هر جا با مشکلی مواجه شدند موضوع را با مجمع نمایندگان برای بررسی و رفع آن در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان از صدر تا ذیل باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و در راستای تقویت گردشگری همدان وارد عمل شوند، تأکید کرد: عملکرد تمام اعضای کمیته گردشگری همدان مورد بحث است و نباید تنها به یک یا چند تن از اعضا خرده گرفته شود بلکه کلیت این مجموعه باید دارای برنامه بوده و در ارتباط با نوع فعالیت خود پاسخگو باشند.

خجسته با طرح این سئوال که باید دید کمیته گردشگری استان چه کار کرده‌ است، ابراز داشت: این کمیته باید ضمن ارائه برنامه گردشگری خود به مردم در راستای اجرایی شدن آن تلاش کند که با این وصف از حمایت‌های مجمع نمایندگان استان برای رفع مشکلات پیش رو نیز برخوردار خواهد شد.

وی گفت: مسئولان گردشگری استان باید برنامه گردشگری خود را به مردم استان اعلام کنند چرا که این مهم نشانگر میزان کار و فعالیت آنها از یک سو و تعیین‌کننده ماندگاری آنان در سمت خود از سوی دیگر خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: مسئولان مربوطه باید گزارش خود در ارتباط با میزان بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری استان و همچنین میزان درآمدزایی از این مقوله را به مردم انتقال دهند.

وی با طرح این سئوال که باید دید مسئولان چرا در این زمینه سکوت می‌کنند و گزارش نمی‌دهند، ابراز کرد: وقتی خروجی کار مشکل داشته باشد در آن صورت نمی‌توان جوابگو بود، پس باید این نکته مد نظر باشد که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان در راستای تقویت جایگاه استان و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم گردشگری استفاده کافی و وافی را برد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول