اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد برکت:

بنیاد برکت حامی طرح‌های اقتصادی مناطق محروم است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این بنیاد با یک مدل اقتصادی کارا، اثر بخش و مبتنی بر اصول اسلامی طراحی و در مناطق محروم با سرمایه‌گذاران که نیاز به حمایت داشته باشند، مشارکت انجام می‌دهد.

بنیاد برکت حامی طرح‌های اقتصادی مناطق محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد شکرخواه در جلسه ستاد اجرایی فرمان امام در دادگستری استان کرمان اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری بنیاد برکت با هدف حضور، برنامه‌ریزی و فعالیت در مناطق محروم روستایی و کمتر توسعه یافته تشکیل و آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این بنیاد با یک مدل اقتصادی کارآ، اثربخش و مبتنی بر اصول اسلامی طراحی و در مناطق محروم با سرمایه‌گذاران که نیاز به حمایت داشته باشند، مشارکت انجام می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: در این مدل بنیاد در طرح‌های اقتصادی سودآور و اشتغالزا به صورت 49 درصد بنیاد و 51 درصد سرمایه‌گذار در سود و زیان شریک و مدیریت را بر عهده سرمایه‌گذار می‌گذارد.

وی افزود: این بنیاد پس از اجرا و راه‌اندازی کامل طرح پس از سه یا چهار سال سهم خود را به قیمت کارشناسی روز به سرمایه‌گذار اولیه واگذار می‌کند.

شکرخواه با اشاره به لحاظ شرایط ویژه هر استان توسط بنیاد برکت گفت: در استان کرمان کشاورزی، دامپروری، معادن و گیاهان دارویی در کنار کارگاه‌های اشتغالزا در اولویت محسوب می‌شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان نیز گفت: چنانچه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را در مناطق محروم استان کرمان در دستور کار قرار دهد، گام مؤثری در پیشبرد اهداف ستاد برداشته است.

حجت‌الاسلام علی توکلی افزود: استان کرمان ظرفیت بالایی در زمینه صنعت، کشاورزی و معادن داراست و ستاد می‌تواند با سرمایه‌گذاری از این بستر در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی استفاده کند.

وی تصریح کرد: در استان کرمان مجموعه مدیران و مسئولان همواره تعامل و همکاری خود را در تحقق اهداف این ستاد ارائه کرده‌اند.

توکلی بر سرمایه‌گذاری در بحث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی تاکید کرد و ابراز داشت: با بهره‌مندی جنوب استان از این صنایع محصولات با کیفیت بهتر بسته‌بندی و با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود و با این روش سود حاصله مستقیم به کشاورزان و محرومان منطقه بر می‌گردد.

انتهای پیام/80020/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول