اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده زرتشتیان در مجلس:

روند هوشمندسازی مدارس کشور رو به جلو و مطلوب است

خبرگزاری فارس: نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: روند هوشمندسازی مدارس کشور رو به جلو است بر این ‌اساس برای تداوم و تکمیل این فرآیند باید تلاش شود.

روند هوشمندسازی مدارس کشور رو به جلو و مطلوب است

اسفندیار اختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصولی که وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند هوشمندسازی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی است تا از تکنولوژی‌های نوین بهره بگیرد که خوشبختانه در این ارتباط گام‌های بلندی از سوی مسئولان ذی‌ربط برداشته شده است.

وی با بیان اینکه بدون شک بهره‌گرفتن از تکنولوژی‌های نوین، سرعت و کیفیت آموزش را بهبود می‌بخشد افزود: چنانچه در راستای استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی اعتبارات مورد نیاز تخصیص پیدا کند و تلاش در این عرصه از سوی مجریان تداوم یابد متون درسی به شکل مطلوب‌تری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

اختیاری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در این ارتباط اتخاذ شده است افزود: وزارت آموزش و پرورش دو سال است که این مقوله را با جدیت پیگیری می‌کند به طوری که نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است و با لحاظ کردن اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های تدوین شده به نظر می‌رسد روند هوشمندسازی مدارس رو به جلو است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس استفاده از تکنیک‌های نوین آموزشی را امروزه یک الزام جدی دانست و خاطرنشان کرد: سیستم‌های آموزشی کشورهای مختلف دنیا برای عملیاتی شدن این موضوع تلاش کرده و به طور مدون برنامه‌ریزی و کار می‌کنند پس باید در کشور ما نیز در این سمت و سو گام برداشته شود.

اختیاری، طرح هوشمندسازی مدارس کشور را در دو بخش کلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانست و اظهار داشت: برای اجرای این طرح از وایت‌برد هوشمند و رایانه‌های متصل به وایت‌برد به طور کلی از تجهیزات زیاد و متنوع دیگری استفاده می‌شود با این اوصاف برای اجرای طرح فوق باید از نیروهای متخصص استفاده شود.

نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه سیستم آموزشی هر کشور در رشد و توسعه همه‌جانبه تاثیر زیادی دارد اظهار داشت: باید با حساسیت و جدیت بیشتری در راستای اجرای برنامه‌های نظام آموزشی گام برداشته شود تا نسل جدید از توانایی فکری و علمی مدیریت کشور برخوردار شود.

انتهای پیام/ 61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول