اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان خبر داد

جذب 41 طلبه آزاد در مدرسه آخوند همدان

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه آخوند همدان از جذب 41 نفر طلبه آزاد در مدرسه آخوند همدان خبر داد.

جذب 41 طلبه آزاد در مدرسه آخوند همدان

حجت‌الاسلام جهانشیر خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از جذب طلاب آزاد در مدرسه آخوند (ملا علی معصومی) همدان خبر داد و با بیان اینکه طلبه آزاد در مقابل طلبه تحت برنامه قرار دارد، اظهار داشت: طلاب آزاد مانند طلاب تحت برنامه هستند که با آزمون سراسری طلاب جذب می‌شوند و متعهد به حضور در برنامه‌های آموزشی قم، کد طلبگی و شهریه نمی‌شوند.

وی علت جذب طلبه آزاد در مدرسه آخوند را درخواست متقاضیان در راستای تحصیل دروس حوزوی و ابلاغ مدیریت حوزه‌های علمیه استان همدان بیان کرد.

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از وضعیت این طلاب از لحاظ درسی و سالی بیان کرد و گفت: در حال حاضر مجموع طلاب سال اول و سال دومی‌ها مدرسه به 41 نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها با مشورت طلاب خارج از وقت اداری صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طلاب آزاد شهریه و کد طلبگی ندارند اما اگر بخواهند به طور رسمی طلبه شوند، به این دلیل که با دروس حوزه آشنایی پیدا کرده‌اند شانس قبولی بیشتری دارند.

خزایی در ادامه با بیان اینکه در کلاس‌های درسی طلاب آزاد حضور و غیاب نیز اصل مهمی است، تصریح کرد: از این طلاب امتحاناتی نیز گرفته می‌شود که سطح علمی و درسی آنها ارزیابی شود.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: کسانی که تمایل به حضور در حوزه‌های علمیه به عنوان طلبه آزاد دارند، ابتدا باید از طریق آزمون از لحاظ علمی و اخلاقی تأیید صلاحیت شوند.

انتهای پیام/89004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول