اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد

بسته 10 ماده‌ای توسعه عمران شهری و روستایی استان/ میدان امام بوشهر بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه میدان امام بوشهر بازسازی می‌شود، گفت: یک بسته عمرانی در 10 سر فصل به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها در مسیر توسعه عمرانی استان بوشهر تهیه شده است.

بسته 10 ماده‌ای توسعه عمران شهری و روستایی استان/ میدان امام بوشهر بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاپور رستمی صبح امروز در نشست مشترک شهرداران و فرمانداران استان بوشهر پوشش گیاهی در استان بوشهر را بند اول این بسته ذکر کرد و گفت: بوشهر با تمام ظرفیت‌هایی که دارد از نظر سرانه فضای سبز مشکلاتی دارد به طوری که سرانه فضای سبز در شهرها به 7.9 متر برای هر نفر می‌رسد.

وی افزود: در همین راستا استاندار دستور داده در سال زراعی 90ـ 91 یک میلیون نهال در سراسر استان بکاریم.

معاون استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: برای اجرای این امر شهرهای استان را به شهرهای ساحلی و غیر ساحلی تقسیم کردیم تا از این ظرفیت در سال زراعی جاری استفاده کنیم.

رستمی تاکید کرد: برای انجام پوشش گیاهی در شهرهای استان خرید نهال درخت، کاشت نهال و نگه‌داری و نظارت بر این کار از عوامل مهم است که فرمانداران و شهرداران باید در نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: نصب 5 هزار پایه تلسکوپی در استان از دیگر محورهای بسته عمرانی جدید است که این پایه‌ها را برای 15 شهر استان در نظر گرفتیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در 20 شهر، احداث زمین ورزشی محلات شهری و روستایی برای 10 شهر از دیگر اولویت‌های مهم برای توسعه عمران شهری استان است.

رستمی ساماندهی مبلمان شهری را از دیگر محورهای بسته عمرانی جدید ذکر کرد و گفت: برای آسفالت شهرها با مشارکت شهرداری و اعتبارات استان با نظارت فرمانداران این کار را انجام خواهیم داد.

وی گفت: احداث بوستان‌های قرآنی در پارک‌ها نیز در دستور کار است و این کار را برای 5 شهر در استان در نظر گرفتیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اصلاح میادین در شهرها را از دیگر اولویت‌های عمران شهری ذکر کرد و گفت: در همین راستا میادین مهم در شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و دیلم اصلاح می‌شود و میادین انقلاب، امام، آزادی(برج) و بسیج در شهر بوشهر نیز بازسازی خواهند شد.

رستمی عمران روستایی و احداث زمین‌های ورزشی را از دیگر اولویت‌های عمران شهری و روستایی در استان ذکر کرد و ادامه داد: قرار است پارک‌های روستایی در روستاهای بالای 4 هزار نفر احداث شود و در این زمینه فرمانداران و شهرداران باید مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/66006/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول