اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی در گلستان:

جامعه اسلامی جامعه انسان‎ساز است / پارتی‎بازی نسل آینده را خراب می‎کند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر علوم دینی در گلستان گفت: برای هدایت جوانان باید از افراد متخصص، روان‎شناس، باتجربه، مدیر و مدبر استفاده کنیم تا بتوانند راه درست را از غلط تشخیص دهند و در حقیقت باید در جامعه اسلامی انسان‎سازی کنیم.

جامعه اسلامی جامعه انسان‎ساز است / پارتی‎بازی نسل آینده را خراب می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدرضا حکیمی عصر دوشنبه در حاشیه گردهمایی «قانون‎مداری، وجدان‎کاری و سلامت اداری» در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: اگر قانون الهی در جامعه به درستی اجرا شود شاهد برقراری عدالت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت به معنای ایجاد شرایط مساوی برای رشد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و ... برای آحاد جامعه است.

این استاد دانشگاه به چرایی اینکه برخی افراد با جدایی دین از سیاست موافق هستند، اشاره کرد و یادآور شد: اگر افراد دیندار در جامعه فقط به بحث دین توجه کنند و کاری با مسائل سیاسی نداشته باشند دیگر دشمنان با ما کاری ندارند اما اسلام نسبت به مسئله سیاست بی‎تفاوت نیست و دین را جدای از سیاست نمی‎داند.

ترک امر به معروف موجب حاکم شدن بدی‎ها در جامعه می‎شود

حکیمی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر ترک شود بدی‎ها بر ما حاکم خواهند شد، بیان داشت: در صورت حاکم شدن بدی‎ها دیگر دعای مردم به درگاه الهی مستجاب نمی‎شود لذا همه آحاد جامعه باید وظیفه امر کردن به کارهای خوب و نهی کردن از کارهای ناشایست را توجه کنند.

وی به بهترین شیوه‎های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: بهترین شیوه اجرای فریضتین روش الگویی است و آنچه به عنوان مسئول نسبت به اجرای قانون به زیردستان خود می‎گوییم باید خودمان نیز تابع به اجرای قانون باشیم.

این استاد دانشگاه از دیگر شیوه‎های فریضتین را تشویق، آگاهی بخشیدن، بدون خودستایی، محبت و احترام عنوان کرد و ابراز داشت: زمانی جامعه به رشد و تعالی می‎رسد که افراد لایق در رأس امور قرار بگیرند.

حکیمی با تاکید بر اینکه با پارتی‎بازی نسل آینده را خراب می‎کنیم خاطر نشان کرد: باید تلاش شود مسئولیت‎ها به افراد متخصص و کارامد سپرده شود تا جامعه به رشد و کمال برسد.

انتهای پیام/2307/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول