اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اعتیاد به تلفن همراه مانند مواد مخدر معضلی اجتماعی است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها مشکل اعتیاد ما اعتیاد به مواد مخدر نیست بلکه اعتیاد به بی‌نظمی و حتی به تلفن‌های همراه از مصادیق این معضل بزرگ اجتماعی هستند.

اعتیاد به تلفن همراه مانند مواد مخدر معضلی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین صابری ظهر امروز در نشست کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر هر هفته جلساتی در راستای مبارزه با وقوع جرم برگزار شود می‌توانیم چراغ راه را مشخص کرده و با نشان‌دار کردن اولویت‌ها دست به کار رفع آن‌ها شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستورالعمل وارده مبنی بر ایمن‌سازی 40 درصدی جامعه در مقابل جرم تا پنج سال آینده عنوان کرد: معتقدم در سال اول با تلاش همه ارگان‌ها و حتی خود مردم استان می‌توان افراد را به طور صد درصدی در مقابل جرایم ایمن کرد چرا که تجربه چنین کاری را در دوره‌های قبل مسئولیتم داشته‌ام.

وی از تفاوت نوع اولویت‌ها سخن به میان آورد و بیان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی فرصت‌های طلایی در اختیار داریم که قدر آن‌ها را هرگز نمی‌دانیم و اگر در آینده مشکلی برای جامعه به وجود آمد به دلیل عدم بهره‌مندی صحیح از این فرصت‌ها، ناسپاسی کرده‌ایم.

این مسئول ارشد استانی در ارتباط با ارزش مساجد اذعان کرد: مساجد سنگرهای محکم و مؤثر در کشور هستند که با الگوگیری سایر کشورها در ساخت چنین بناهای معنوی شاهد رشد روزافزون آن‌ها بوده‌ایم.

صابری افزود: طرح رابطین سلامت و رابطین بهداشت در کمتر کشوری وجود دارد و این طرح در کشور ما چندین سال در حال فعالیت بوده و آثار مطلوبی را بر جای گذاشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با مساجد، حلقه صالحین، پایگاه‌های بسیج و ... خاطرنشان کرد: همه موارد ذکر شده کانون‌ها، مراکز، کلاس‌ها و پایگاه‌هایی هستند که با حداقل هزینه در جهت اشاعه معروف‌ها و خشکاندن ریشه همه منکرها استفاده می‌شوند.

این مسئول استانی اذعان کرد: همه جوانان بایستی در این مراکز و یا در هر وعده نماز که در مساجد برگزار می‌شود به آموزش مسائل اجتماعی و تبادل اطلاعات بپردازند.

وی به اهمیت مردمی بودن کارها اشاره کرد و افزود: تجربه ثابت کرده اگر کارها رنگ و بوی مردمی بگیرند به هدف اصلی نزدیک‌تر خواهند شد که در این رابطه می‌توان به برنامه همیار پلیس و آثار به جای گذاشته توسط آن اشاره کرد.

صابری از خطرات اعتیاد به مواد مخدر سخن به میان آورد و گفت: تنها مشکل اعتیاد ما اعتیاد به مواد مخدر نیست بلکه اعتیاد به بی‌نظمی و حتی به تلفن‌های همراه از مصادیق این معضل بزرگ اجتماعی هستند.

این مسئول استانی در ارتباط با آموزش خانوار توسط رابطین سلامت اذعان داشت: رابطین سلامت در فصلی مناسب در کنار زنان خانواده نشستی برگزار کرده و در ارتباط با موضوعات اجتماعی به گفت‌وگو نشسته و چند مطلب مهم را انتقال دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهمیت آموزش را بسیار با ارزش دانست و اظهار کرد: از حضور همه عزیزانی که اهمیت پیشگیری با هزینه کم را بر درمان ارجح دانسته و در این جلسه شرکت داشتند کمال تشکر را دارم به امید روزی که جامعه‌ای عاری از هر نوع جرم و جنایت را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول