اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان:

امام حسین (ع) در نصف یک روز توانست اخلاق را نهادینه کند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان گفت: امام حسین (ع) در نصف روز مبارزه توانست اخلاق را نهادینه کند.

امام حسین (ع) در نصف یک روز توانست اخلاق را نهادینه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی در مراسم سوگواری سالار شهیدان در سپاه دشتستان اظهار داشت: عاشورا و محرم درس‌ها و عبرت‌های ارزشمندی دارند که باید با بصیرت لازم درس‌های عاشورا را فرا بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان با استناد از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: سه بعد در نهضت عظیم حسینی وجود دارد. اوّل مبارزه حق در مقابل باطلِ مقتدر است که با تمام امکانات وارد می‌شود و باید حق را شناخت و باطل را نیز شناخت تا بتوان در مقابل باطل ایستاد.

هاشمی خاطر نشان کرد: بعد دوم تجسم معنویت و اخلاق در نهضت امام حسین (ع) است که امام حسین (ع) در نصف روز مبارزه توانست اخلاق را نهادینه کند.

وی تصریح کرد: بعد سوم که مردم بیشتر به آن توجه دارند فجایع و مصیبت‌ها و خون دل‌های امام حسین (ع) و یارانش است و کسانی که اهل فکر و تفکر هستند باید هر سه مورد را دنبال و آن را درک کنند.

امام جمعه موقت برازجان نیز گفت: گسترش فرهنگ اصیل عاشورایی و حسینی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و مسئولان در این مسیر تلاش کنند.

حجت‌الاسلام علی خلفی افزود: مراسمات عزاداری باید با محتوای بیشتر و بهتری برگزار شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی به اهمیت نماز پرداخت و اظهار داشت: نماز اسراری دارد که اگر انسان با آن آشنا شود و آن را مدنظر قرار دهد باعث سعادت وی در دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه موقت برازجان اظهار داشت: هزاران عامل در دنیا است که می‌خواهد انسان را از رستن و روییدن باز دارد که اقامه نماز سدی در مقابل این عوامل و راهی برای رفتن به سوی فلاح و خوشبختی است.

وی تصریح کرد: در دین یهود و مسیحیت برای اعلام وقت نماز، از شیپور و ناقوس استفاده می‌کردند ولی در دین اسلام، بانگ اذان به معنای اعلام وقت نماز است و انسان با شنیدن گلبانگ اذان چنان قدرتی می‌یابد که تمام دنیا در برابرش ضعیف می‌شوند و در برابر آنچه در دنیا است قدرت می‌گیرد.

امام جمعه موقت برازجان تأکید کرد: نام حضرت علی (ع) در اذان، پرچم و رمز شیعه است، حمد و سوره در نماز صحبت با خداوند است، رکوع کرنش در مقابل پروردگار است و سلام نماز یعنی اینکه نماز ما دارای اشکالاتی بوده است که ما در آن پیامبر(ص)، صالحان و بقیه نیکان را شفیع خود قرار می‌دهیم تا نماز ما در درگاه خدا مورد قبول قرار گیرد.

انتهای پیام/2451/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول