اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های خطرناک انجام شد

معدوم‌سازی 115 سگ ولگرد در بهشهر

خبرگزاری فارس: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام، 115 سگ ولگرد طی 10 شب در بهشهر معدوم‌سازی شد.

معدوم‌سازی 115 سگ ولگرد در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، با شناسایی سگ‌های ولگردی که آسیب‌های زیادی را به معابر عمومی و مزارع کشاورزی وارد کرده بودند، طی 10 شب 115 قلاده از سگ‌ها معدوم شدند.

به گفته سعید کجوری دبیر کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری بهشهر، بر اساس این بند از قانون شهرداری‌های کشور و با توجه به گزارشات مردمی از مزاحمت‌های سگ‌های ولگرد همچنین با توجه به اینکه سگ‌ها یکی از عوامل انتقال بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام مانند کیست هیداتیک و هاری هستند، نسبت به معدوم‌سازی آنها اقدام شده است.

وی افزود: به دلیل اهمیت این موضوع باید به طور جدی از حضور آزادانه سگ‌های ولگرد بدون قلاده جلوگیری می‌شد، پس معدوم‌سازی سگ‌های بدون شناسنامه طی دو مرحله انجام شد.

کجوری گفت: برای معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در بهشهر  10 نیروی انسانی بکارگیری و بیش از 30 میلیون ریال هزینه شد.

وی اظهار داشت: پس از معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد محوطه مربوطه با مواد بهداشتی سریعاً شستشو و نسبت به مدفون‌سازی اقدام شده است.

به گزارش فارس، در متن بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌های کشور آمده است جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که به نحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرها است، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه‌ها و دکان‌ها و همچنین مراکزی که مواد محترقه می‌سازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران کرده جلوگیری کند و در تخریب کوره‌های آجر و گچ و آهک‌پزی و خزینه گرمابه‌های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام کند و با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها و وسائط نقلیه که کارکردن آنها دود ایجاد می‌کند از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری کند و هرگاه تاسیسات مذکور فوق قبل ازتصویب این قانون به وجود آمده باشد آنها را تعطیل کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

انتهای پیام/86001/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول