اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز فصل سرما

طرح اتلاف سگ‌های ولگرد در بجنورد آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار بجنورد از آغاز دوره جدید اتلاف سگ‌های ولگرد در این شهر خبر داد.

طرح اتلاف سگ‌های ولگرد در بجنورد آغاز شد

یوسف رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در اجرای این طرح که توسط پیمانکار اتلاف سگ‌های ولگرد صورت گرفته است، این حیوانات که عمدتاً در حواشی این شهر رها هستند، جمع‌آوری و اتلاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اتلاف سگ‌های ولگرد به خاطر اعتراضات مردم ساکن در حواشی این شهر صورت می‌گیرد، افزود: طی اواخر هر شب پیمانکار طرح اتلاف سگ‌های ولگرد ضمن شناسایی سگ‌های ولگرد در محلات مختلف، اقدام به مرگ خاموش این حیوانات می‌کند.

به گزارش فارس، با سرد شدن هوا سگ‌های ولگرد برای یافتن غذا به حواشی این شهر پناه می‌آورند.

رستمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد شکایات شهروندان ناشی از گزش‌های سگ‌های ولگرد از دستگاه‌های مسئول گفت: تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در این زمینه طرح نشده است.

وی تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری بجنورد تلاش دارد تا در طول فصل سرما شرایط مطلوب را از این حیث برای شهروندان و جلوگیری از هر گونه گزش سگ‌های ولگرد فراهم کند.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد در بخش دیگر، یکی از معضلات این شهر به ویژه در حواشی را تخلیه نخاله‌های ساختمانی در این مناطق اعلام کرد.

وی افزود: به همین منظور طرح ساماندهی نخاله‌های ساختمانی که یک آسیب جدی در منظر شهری بوده در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

به گفته رستمی، در این راستا با همکاری راه و شهرسازی به ویژه معاونت شهرسازی دو منطقه از شهر برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی منظور شد.

وی حوالی گلستان شهر و شهرک فرهنگیان را از جمله مناطق ساماندهی شده برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی برشمرد و تصریح کرد: البته کاربری لازم در این منطقه که ویژه فضای سبز بوده باید حفظ شود.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: پس از پر شدن این ناهمواری از نخاله ساختمانی، محل برای احداث فضای سبز ساماندهی شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین زباله دزدی در بجنورد را یکی از مهم ترین مشکلات این شهر عنوان کرد و افزود: برای این منظور هماهنگی‌های لازم با واحدهای مختلف شهرداری و بهداشت انجام شده است.

رستمی با اشاره به اینکه زباله دزدی یکی از پدیده‌های اجتماعی و بهداشت این شهر است، تصریح کرد: این افراد برای جمع کردن ضایعات پلاستیکی یا سایر اقلام اقدام به باز کردن بسته‌های زباله شهروندان می‌کنند.

وی گفت: این اقدام افراد دوره‌گرد علاوه بر ریخته شدن زباله در برخی معابر و انظار عمومی، جلوه زشتی را در شهر ایجاد کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد همچنین بر همکاری مردم برای جلوگیری از بروز این مسئله تاکید کرد.

وی گفت: شهروندان از قرار دادن زباله از چند ساعت مانده به برداشت زباله در معابر پرهیز کنند.

به گزارش فارس، شهر بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر 200 هزار نفر جمعیت دارد.

یک سوم از جمعیت مرکز خراسان‌شمالی در سطح 23 سکونت‌گاه غیررسمی این شهر ساکن هستند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول