اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گلستان صورت گرفت

کسب شماره استاندارد ملی در رشته سوزن‎دوزی ترکمن

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: برای نخستین بار در استان گلستان، رشته سوزن‎دوزی ترکمن موفق به کسب شماره استاندارد ملی شد.

کسب شماره استاندارد ملی در رشته سوزن‎دوزی ترکمن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: سیصد و سی و سومین اجلاسیه کمیته ملی پوشاک و فرآورده‎های نساجی الیاف با موضوع " نساجی ـ مواد اولیه سوزن‎دوزی ابریشمی ترکمن ـ ویژگی‎ها " در سالن اجلاسیه کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تدوین پیش‎نویس استاندارد ملی مذکور با همکاری و دبیری کارشناسان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان صورت پذیرفت تصریح کرد: این پیش‎نویس در اجلاسیه با حضور کارشناسان و متخصصان سازمان استاندارد و نماینده رئیس سازمان ملی استاندارد، نماینده مدیرکل دفتر امور تدوین استاندارد، نماینده رئیس پژوهشگاه استاندارد، نماینده رئیس پژوهشکده پوشاک و فرآورده‎های نساجی الیاف استاندارد و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... طرح شد.

 

 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: پس از بررسی پیش‎نویس مذکور، استاندارد ملی "مواد اولیه سوزن‎دوزی ابریشمی ترکمن" به تصویب رئیس و اعضای کمیته ملی رسید.

عباسی خاطر نشان کرد: پس از اعمال اصلاحیات مطرح شده در جلسه، متن استاندارد با ملزومات آن به دفتر تدوین ارائه شده و دفتر تدوین نیز به استاندارد تصویب شده یک شماره ملی مطابق دستورالعمل" اختصاص شماره به استانداردهای ملی ایران" اختصاص می‎دهد.

وی همچنین یادآور شد: این برای نخستین بار در استان است که رشته صنایع دستی، شماره استاندارد ملی دریافت می‎کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: پس از چاپ و انتشار استاندارد مذکور، نسخه الکترونیکی استاندارد بر روی سایت سازمان استاندارد قرار داده خواهد شد.

عباسی عنوان کرد: بر اساس این شماره استاندارد ملی، محصول تولید شده نشان استاندارد ملی دریافت کرده و اداره استاندارد بر کیفیت محصول نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول